Stránky

11. března 2024

NAPSAL JSEM VÁM TO PRVNÍ.

     Vážení čtenáři weblogu Pohraničník. Tento článek, který zde po krátké úvaze publikuji, se tentokrát netýká tématiky ochrany státní hranice v dobách studené války, ani nepojednává o Pohraniční stráži ČSSR, případně o podobných věcech s tím souvisejících.

    Něco podobného jsem učinil někdy v roce 2015, kdy, po pozvání německé kancléřky A.Merkel, začala zcela nekontrolovatelná invaze nelegálních imigrantů do Evropy, zejména zemí EU a Německa. Všichni víme, jak to dopadlo (a to stále nekontrolovatelná imigrace, zejména muslimů z Afriky a zemí Orientu stále pokračuje). Spolková republika, Francie, Belgie, Švédsko se pomalu stávají islámskými chálifáty, převzetí veškeré moci islamisty je jen otázkou času. Pouze Německo ještě čeká tzv."Beirutizace", kde budou mezi sebou bojovat o moc a vliv představitelé tureckých "starousedlíků", radikální muslimové z Orientu a brutální gangy Afričanů. Jsou v tom velké peníze a jak už jsem psal, boj o moc. Ostatně, něco podobného vidíme třeba ve Skandinávii, kde jsou přestřelky, výbuchy, vraždy na denním pořádku a kde státní moc, ozbrojené složky veřejně přiznávají, že nad bezpečností v zemi ztrácí kontrolu. Takové malé Somálsko na severu Evropy. Ale, o tom nechci psát.

     Tématem dnešního článku je reálná možnost velké války (nikoliv zatím 3.světové války) s Ruskou federací, poté, co Ukrajina ve Speciální vojenské operaci, vedené již dva roky ze strany Ruska prohrává, což vyvolává silnou nelibost tzv. Kolektivního západu, Spojených států, Velké Británie a NATO. 


    Jak všichni víme, zpravodajství korporátních i veřejnoprávních masmédií v ČR jsou plné radostného očekávání velké války s Ruskem, kde by, podle presstitutek a redakčních hulibrků, měly liberálně progresivní hodnoty kolektivního Západu, pod vedením NATO zvítězit a srazit Rusko na kolena.

    Nedávno se o tom mluvilo při nějakém eurosummitu v Paříži, kdy gerontofil Macron přímo navrhoval vstup vojáků členských států NATO na území Ukrajiny.

    I u nás by někteří jestřábi zatáhli Českou republiku do války s Ruskem. Třeba psychopat, generál Řehka z GŠ AČR, nebo sociopatka, ministryně obrany ČR Jana "Marfuša" Černochová.

Pokud nevíte, vygooglete si. Třeba vřískání generála Řehky je i na YouTube. Smutná podívaná, něco jako projev nacistického ministra Josepha Goebbelse 18.února 1943 v berlínském Sportpalastu. 

A teď k tomu, co by nás konkrétně mohlo, v případě války s RF čekat.

    Jsme, hned po USA, označeni vedením Ruské federace, jako největší nepřítel Ruska (opět, můžete si prohlášení Kremlu vygooglit).

     Ano, až na takové místo jsme se dostali. Poděkovat můžete na Úřadu vlády ČR, v Poslanecké sněmovně, na Ministerstvu zahraničí a na Ministerstvu obrany.

Pokud bude konflikt NATO - Rusko eskalovat, může dojít k nasazení nukleárních zbraní ze strany Ruska.

Ilustrační foto: termonukleární exploze - jaderný úder.



Cílem budou zřejmě shromaždiště armád jednotlivých států NATO na území Ukrajiny.

Pokud to nebude stačit, mohlo by Rusko, jako vyšší formu odstrašení, zacílit i mimo prostor Ukrajiny.

    A ne, nebudou to USA. To by vyvolalo globální konflikt, což nechce ani Rusko, ani Amerika, to je jisté. WW3 by ještě rozhodně nebyla na řadě.

    Cílem nebude ani letecká základna Aviano v Itálii, nebo Rammstein v Německu, neboť tam je velký počet dislokovaných amerických vojáků.

     Úder bude veden na Polsko, neboť Poláci si o to, stejně jako mnohokrát v minulosti, říkají a tak to dostanou. Známe dobře historii Polska. Třeba obyvatelé Českého Těšína by mohli vyprávět, jak se právě Poláci zachovali po 4.říjnu 1938
      
     (Můj děda mě o tom třeba vyprávěl a to by jeden zvracel, jak se k českým obyvatelům právě Poláci chovali. Ale "karma je zdarma" a Polsko později, v roce 1939, pocítilo vlastní medicínu, ze strany nacistického Německa a sovětského Ruska). 

Ilustrační foto: vojáci polské armády.



A pak jsme na řadě my.

     Cílem nebude Praha, jak si mnozí myslí, neboť ani vyzbrojené Rusko nemůže zbytečně plýtvat jadernými zbraněmi, na Prahu, Plzeň, Třebovou, Ostravu apod.

Cílem budou Pardubice.

Ilustrační foto: město Pardubice CZ 

    Proč? Jednoduchá odpověď. Je zde obrovský podnik Explosia, asi největší výrobce trhavin a výbušnin v Evropě. Jeden z mála, moc jich už v současnosti není. Takže, přímý dodavatel NATO, zásobárna války v UA a proti Rusku.

    Dále je zde obrovská chemická továrna Synthesia. Jeden z největších evropských výrobců kvalifikované chemie. Podnik který je nejen vidět, ale čichem i cítit, to by potvrdil každý občan Pardubic.

To máme dvě mouchy jednou ranou. Dva strategické cíle, jejichž zničení bude mít velmi efektivní přínos pro Rusko.



    Osud obyvatel Pardubic a širokého okolí je každému jasný.
Ti "šťastnější", v epicentru jaderného úderu zemřou ihned. Ty "méně šťastné" čeká mučivé umírání na následky ozáření, uniklých chemikálií a různých těžkých zranění neslučitelných s životem. Živí budou závidět mrtvým.

    Ale, to je oběť, kterou by psychopaté a sociopaté, jenž jsou v současné době v ČR u moci, rádi přinesli na oltář tzv. evropských hodnot.
 
Klidně i do posledního z našich životů....


    Možná jsem se příliš rozepsal rozepsal,aniž bych byl vojenský analytik,nebo aspoň odborník, jako jsou ti třicetiletí eurohujeři ve vysílání ČT24, kteří mají ve všem hned jasno. Ale, bylo to nutné, aby jste pak neříkali, že jsem vás nevaroval.

    Ovšem, pokud se ve své vizi mýlím, tak mě opravte. Můj text není dogma. Může být, že jsem neuvědomnělý  dezolát, stará struktura a opelichaný pes (duráckaja sabáka), který ničemu nerozumí. A že nás naopak čeká velké vítězství, totální porážka méněcenných mužiků v Rusku, z kterých si, v rámci Nového světového pořádku uděláme otroky a že přírodní zdroje Ruské federace vezmou pod svoji ochranu nadnárodní korporace, neboť, jak jednou prohlásila krvavá řeznice z Balkánu tenkrát ve funkci ministryně zahraničí USA, Mařena Albright Korbelová, "není spravedlivé, když má Rusko tolik (nerostného) bohatství a nechce se o ně rozdělit". (parafrázuji, citace není úplně přesná). Zkrátka a dobře, růžová budoucnost, sociální jistoty, které nám přinese Greendeal, ekobio a bezemisní Evropa. 

Pro jistotu zde ale dávám i tento disclaimer. Máme totiž vládu fialové chunty, Ministerstvo lásky ovládá pološílený Ropušan a jeden nikdy neví, jak je to v současnosti, v Ústavě ČR deklarované, se svobodou slova a projevu.

Dislaimer. (Sorry jako, milí čtenáři).


    A to by myslím stačilo. Samozřejmě, že uvítám vaše názory v rubrice KOMENTÁŘE, dole pod článkem. Neboť mnohdy platí, že diskuze k textu je mnohdy zajímavější než původní článek. Mě samotného zajímá, co si o celé popisované záležitosti myslíte vy, nebo, jak se podle vás situace v budoucnu vyvine. Děkuji. 

PS: A nezapomeňte. Napsal jsem vám to první :-)



(C) Zdeněk - admin weblogu Pohraničník.

Adresa redakce:  pohranicnik@gmail.com

86 komentářů:

  1. A nebo jaderna elektrárna... Manuál už napsali dávno a rok se blíží....
    https://www.extra.cz/v-cesku-v-roce-2030-dojde-k-jaderne-havarii-komisar-osn-pripravil-sokujici-cteni

    OdpovědětVymazat
  2. Ti co už otevřeli oči,ví,že máme ve vládě,v parlamentu,liberálně progresivní fašisty,kteří se neštítí už ničeho,agent,pismák z NATO,je válečník a je veden jako loutka,páč on za peníze vleze do řiti kam ho jeho našeptávači pošlou.Otevřeně se hlásí k Makrelově myšlence vyslat vojsko na Ukrofašistickou zem.Jsou doslova nemocní ,nenávistí k ruskému lidu.Banda tupounů👍

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den,
    do nynějška jsem považoval Váš web a Vaše působení na něm jako korektní a uvážlivé. Ne se vším jsem souhlasil ale to je normální, nenormální by bylo kdyby každý plně souhlasil s každým a se vším. Svými skromnými silami jsem se snažil Vám občas pomoci, i když na čáře jsem nesloužil (základní služba v PVOS).
    Bohužel Váš výše uvedený příspěvek všechno tohle zbortil. Proč? Inu to je na velmi dlouhou diskuzi nejlépe osobní "face to face", jasně že bez facek a fyzického napadání. Nebudu to zde rozebírat, pouze jedna "faktická" poznámka - zamyslil jste se KDO a KOHO přede dvěma a ještě dříve napadl? Inu jeden suverénní stát napadl druhý suverénní stát a okupoval a okupuje část jeho území. Paralela s obsazením Sudet a posléze celé RČS jako vyšitá, dokonce i se shodnou argumentací (ochrana "soukmenovců"). Takže ergo kladívko - když současný konflikt je "cajk", tak invaze AH byla taktéž "cajk".
    Takže asi tak. A nakonec - ta "silná" slůvka v příspěvku jste si opravdu mohl odpustit. Degraduje Vás to a staví do řady pochybných individualit.
    Mějte se dobře.
    JB

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za názor. Vládnou nám psychipaté a proto už nehodlám být korektní. Tyhle bytosti si nezaslouží sebemenší účtu. Tečka.

      Vymazat
    2. Kdy rukuješ...banderovská svině.

      Vymazat
    3. Hlupák, bože a co Grenada,Panama,Iraq,Libye atd.atd. To ke cajk? A co Kubánská krize? A co listopadový návrh 2021Ruska? Tupane, došlo by k napadení suverénního Ruska kdyby neproběhl preventivní akci.A mimochodem, v krajině U proběhl převrat a svržení demokratický,dokonce nadvakrát zvoleného prezidenta. Tudíž je vedení krajiny U nelegitimní.

      Vymazat
  4. Napsal jsi to dobře a vcelku pravdivě....

    OdpovědětVymazat
  5. Přesně toto nám říkali na střední škole v osmdesátých letech při branné výchově

    OdpovědětVymazat
  6. Ten pán s tím dlouhým příspěvkem (taky anonymní) by si měl doplnit faktické informace -lidi mnozí totiž ten konflikt na východě vnímají až od roku 2/22 jenže milí a zlatí všechno co se děje má svoji příčinu -najděte si co se dělo na UA od roku 2014,dnes už existují filmové záběry nahrávky atp tak to nedá moc práce tomu kdo opravdu vědět chce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě bylo okamžitě jasné, že onen diskutující má ve věci jasno. RUSKO špatné, tyranie, Putin, žádná svoboda, UKRAJINA dobrá, demokracie, svoboda, žádná korupce, kolébka civilizace :-) Pro takové lidí začíná problém RUS-UA až v únoru 2022. Nechce slyšet o genocidě ruskojazyčného obyvatelstva na východě UA, ze strany nacistických voj.jednotek typu AZOV, Pravý sektor. Tisíce dětí bylo v oblasti Dinbas, Doněck povražděno. Svět k tomu přihlížel.
      To je podobné, jako když pro takové lidi začíná Německo - Česká historie až 9.5.1945. Nechtějí slyšet o 360.000 povražděných občanů ČSR ze strany nacistického Německa, o Lidicích, Ležáků, Javoříčka apod, o českých dětech zplynovanych v koncentračních táborech i s jejich matkami. K zblití. Ale, co ti budu povídat. Jen slyšíš ODSUN, zlí Češi, ubozí Němci...

      Vymazat
  7. Tomu druhému pánu Anonymnímu chci vzkázat, že pro mne historie nezačíná ani 2/22 ani 5/45, děda vyhnán ze Sudet a táta totálajnsac v Rajchu, mě nemusíte nic vykládat :-). Koneckonců, které že dvě imperiální mocnosti nás v posledních třech stech létech okupovaly? Majzla na ně dodnes....
    A ve věci Ruska mám už doživotně jasno, poté co jsem tam strávil pět pracovních let. Čím dál od naší vlasti Rusko bude, tím pro nás lépe. Do zdejšího civilizačního okruhu nepatří. Koneckonců to poznal už Karel Havlíček Borovský po své praxi v Rusku, najděte si co o něm říkal.
    Mějte se fajně.
    JB

    OdpovědětVymazat
  8. vážený admine ,
    myslel jsem si , že z těch tzv. bývalých ochránců hranic patříte mezi ty rozumější a střízlivější ve svých úvahách ,ale bohuže se ukazuje , že to máte v hlavě zcela popletené . Pokud nepoznáte, že okupant je vždy pouze okupantem a z autoritatvního ruska nepřišlo nikdy nic dobrého, bůh s Vámi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stačí sa pozrieť čo všetko sa vybudovalo do roku 1989!
      A dnes - každý Čech je Ukrajinec! Štát ako ČR už neexistuje, je tu už ukrajinské Česko!

      Vymazat
  9. Myslíte si, že by se nakonec dala uplácat nějaká mírová dohoda? S kým? Asi stěží s prokletým šulinopianistou...Dobře, ale jaká dohoda by vyhovovala všem?

    OdpovědětVymazat
  10. Prostacci, zadne strany nejsou.

    OdpovědětVymazat
  11. Děkuji za vaše názory v komentářích.

    OdpovědětVymazat
  12. Někdy jsem rád, že už jsem starej, jen osud dětí, vnuků mne děsí.
    Snad ještě tak mít Alzheimera - to by mně pomohlo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to úplně stejné. Jenom, toho Alzheimerova raději ne :-)

      Vymazat
  13. Ahoj Admine, napsal jsi to dobře. Bohužel je doba, kdy se zapomnělo na rok 1945 a kdo tuto zemi osvobodil a kdo jaký podíl měl na této válce. Pracující neví, že 1.7.1945 měla 2.SV pokračovat včetně zapojení zbylých divizí Německa a všech ostatních států vítězů, tentokrát proti SSSR s cílem jeho zničení(kdo chce dá se dohledat). Hustí se do lidí rok 1968, ale tam je také spousta věcí, ke kterým nám pomohli naši dnešní přátelé a spousta věcí, které jsme si způsobili my sami (skluz výstavby skladů pro atomovou munici u nás versus rozmístění raket pershing v NSR), což mohla být jedna z hlavních příčin srpna. No a k dnešku, já se těm mnohým co mají jiný názor občas nedivím, pokud si neumí sehnat informace na internetu a poslouchají naše hlavní média či Seznam, jak si sami mohou udělat názor. Všude slyší jaké světlé zítřky nás čekají, ne nečekají, drtivá většina je podvod, máme šanci pouze pokud utečeme z EU a NATA, ne být proti někomu, ale spolupracovat se všemi kdo o to stojí na základě parity. Jako příklad:v našich hospodských besídkách jsem se snažil svým kamarádům vysvětlit podvod 11.září 2001 jak si náš přítel nejvěrnější vyhodil dvojčata a jeden domeček č.7 sám a ta padala řízenou destrukcí, ne všichni to vstřebali a přijali. Těch věcí je spousty, ale nejhorší je devastace našeho školství, pokud nepomůžou rodiče nebude to dobré, 9 z 10 vysokoškoláků studuje humanitní směry, ale my potřebujeme hlavně techniky, slovo dělník je pomáli sprosté, tož tak. Asi to bude stačit, jinak jsem vykonával službu na stejné rotě jako ty, ale o 10 let dříve, měj se a nenech se otrávit.

    OdpovědětVymazat
  14. Vyvracení dezinformací13 března, 2024 20:44

    Dobrý večer. Též jsem tento blog považoval za vcelku seriózní, ale po této snůšce dezinformací tomu tak již nadále nebude.
    Pokusím se zareagovat na největší lži z dezinformačního prostoru a uvést je na pravou míru.
    Generála Řehku sleduji a žádné vřískání není a nebylo, to je jen sen dezinfo scény, která si neumí ověřit ani základní věci. Pouze upozorňuje na možnost konfliktu a nutnost se na něj připravit. Tolik ve zkratce.

    Pokud jde o situaci na Ukrajině a úlohu NATO, je důležité si uvědomit, že NATO je obranná aliance a její členské státy se zavázaly k vzájemné obraně. Jakékoli rozhodnutí o nasazení vojsk by bylo předmětem důkladného zvážení a muselo by být schváleno všemi členskými státy. A Ukrajina je stále suverénní stát a může si rozhodovat, jaká vojska na svém území bude mít, ta Ruská to určitě nejsou.

    Co se týče otázky fašismu na Ukrajině je důležité přistupovat k informacím s kritickým myšlením a ověřovat si fakta. Analýzy ukazují, že zatímco na Ukrajině existují malé krajně pravicové skupiny, jejich politický vliv je neznatelný. Obvinění, že Ukrajina je ovládána fašisty, jsou často součástí dezinformačních kampaní. Je důležité rozlišovat mezi extrémními skupinami a oficiální politikou ukrajinské vlády, která je demokraticky (na rozdíl od té ruské)zvolená a funguje v rámci pluralitní demokracie.
    Mimo to, je prezident Ukrajiny Žid takže o jakém fašismu tu píšete?
    Za to v Rusku je režim silně připomínající fašistický se všemi jeho hlavními znaky.

    Nějaké vyvražďování co tu píšete, je nesmysl. Rusko po vpádu v roce 2014 začalo s vyvražďováním, do té doby nic takového nebylo. Dokonce byla vyslána mise OBSE, která monitoruje válečné zločiny na Ukrajině od roku 2014. Rusko bylo vyzváno k dodání důkazů o vraždění etnických Rusů a dodnes žádné nedodalo.
    Píšete pouze snůšku lží a polopravd.
    A nějaký výkřik o tom, kdo nás osvobodil...takže se mu budeme klanět na věky věků i když bude páchat zvěrstva, jaká páchá na Ukrajině? A o tom 11. září raději ani nepíšu, to už je vrchol ignorantsví, pokud někdo věří tomu, že to bylo jinak, než jak to skutečně bylo.
    A to, že tu někdo napíše co se do roku 1989 vybudovalo, myslí jak? To jako, že na západě za tu dobu nic nevybudovali a my tu jen vzkvétaly? Vždyť nás ten socialismus zabrzdil na 40 let a teď už nemáme šanci západ dohnat, natož pokud tu lidé přemýšlí jako někteří dezinformátoři v této diskuzi.
    Sami přece jako pohraničníci víte, že tu byl takový ráj, že když chtěl někdo utéct, tak jste ho zastřelili!
    Za Vaše posrané životy Ukrajina nemůže.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Re: Vyvracení dezinformací.
      Upřímně?
      To jsem rád, že jsem vás zklamal.

      Vymazat
    2. Zmeň si Nick na Šamana dezinformácií -
      Asi tak efektívne sú tie bludy čo si sem zavesil. Mimochodom v šamanskom kurze ste sa ešte nedostali na stránku v učebnici kde by vám vysvetlili čo je fašizmus, nacizmus a Norimbergské zákony? Škoda, určite by ti to pomohlo nerobiť zo seba blba na internete

      Vymazat
  15. Zdeňku, to jsou dobré postřehy. Jen doufám, že se mýlíš. Zmínil jsi Pardubice, ty byly bombardovány již během 2. světové. Byla tam snad nějaká chemička či rafinerie a ještě 40 let po válce tam byly kontaminované podzemní vody.

    Jinak se zde někdo v diskuzi zmínil o psychopatech v politice. Ti jsou v politice v každé zemi. Bez výjimek.

    Mirek

    OdpovědětVymazat
  16. PARAMO - PArdubická RAfinerie Minerálních Olejů
    Viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Paramo, pokud tedy wiki nevadí jako "masmédyjum":-)))
    JB

    OdpovědětVymazat
  17. Re: Mirek
    Historie se bude opakovat?
    Ani nevíš, jak budu rád, pokud se mýlím.
    Podle mě totiž je lepší špatný mír, než dobrá válka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Historie se bude opakovat. Protože poslední generace, která zažila válku je po smrti. Ve vojenském věku je generace, která nedržela v ruce zbraň a nehodila si granát. Ono když to člověk vidí na vlastní oči co to dělá... je to jiné než hrát střílečku na počítači. To si pak nedokážou představit ty jatka, které provází takovýhle konflikt. Chtěl bych je vidět :-)
      O tom, kdo by je tam posílal, se mi nechce ani mluvit.
      Jen málo lidí dohlédne k poznání, že ten špatný mír je opravdu lepší.
      Ani nevím proč to píšu... samé samozřejmé věci.

      Vymazat
  18. Dobrý den, tohle je krásná ukázka dojmologie a demagogie že? Fakta nikde, pojmenování agresora nikde atd. atd...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za velmi hodnotný, vysoce sofistikovaný komentář. Hned se pozná kvalifikovaný analytik :-)

      Vymazat
  19. Něco podobného jsem učinil někdy v roce 2015, kdy, po pozvání německé kancléřky A.Merkel, začala zcela nekontrolovatelná invaze nelegálních imigrantů do Evropy, zejména zemí EU a Německa.
    Vetsi nesmysl jsem v zivote necetl. Ale putinovske kolone se to holt hodi do kramu.
    FUJ, FUj a jeste jedno FUJ!
    Podle mne byl nejvetsi problem prodej nemovitosti a tovaren v CR ruskym oligarchum Vaclavem Klaudem.
    Cech, kteremu komunisti ukradli dium a zbavili ho obcanstvy si ho zpet koupit nemohl, ale rusky oligarcha ano. A jeste se slevou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výborně! Buďte na stráži, neboť Putin stále zle mžourá přes hraniční mezníky.
      HAVEL NAVŽDY!

      Vymazat
  20. Nezmizely tu nejake komentare?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zásadně zde nic nemůžu.
      Ale ani počet komentářů nehlidam.
      Pokud nějaký komentář zmizel, tak jen proto že ho sám jeho autor smazal.

      Vymazat
  21. Tak trochu priostrime coz? Makaron neni jen gerontofil, ale i buzna, ostatne jako vsichni fasiste.

    OdpovědětVymazat
  22. Mimochodem, prosel jsem komentar pana "Vyvracení dezinformací", a ten "clovek" v nem ma vsechno spatne, neuvedl ani jednu faktickou informaci.

    OdpovědětVymazat
  23. Biden neuspěl. Nejvyšší soud rozhodl, že Texas může uplatňovat vlastní zákon proti ilegální migraci
    https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/biden-neuspel-nejvyssi-soud-rozhodl-ze-texas-muze-uplatnovat-vlastni-zakon-proti_2403192144_jar

    OdpovědětVymazat
  24. zajištění "nové" československo-polské hranice
    https://www.mikskrnov.cz/muzeum/program-muzeum/4684-krnovsko-1945-1948-odsun-osidlovani-bezpecnost-2

    OdpovědětVymazat
  25. "obrovský podnik Explosia, asi největší výrobce trhavin a výbušnin v Evropě. Jeden z mála, moc jich už v současnosti není."
    ... to fakt ne. O současném chemickém průmyslu EU něco vím. Ke zbytku škoda psát.
    Ale nepochybuji, že váš všeobjímající eleborát si nadšené čtenáře najde.
    JK

    OdpovědětVymazat
  26. Zdeňku, dotaz. Zrovna jsem viděl film Zobani. Asi extrémní případ, leč můj bratr, který sloužil dva roky v ČSLA potvrdil, že něco takového tam bylo. Film končí zatýkačkou PS ČSSR, která se zdála jednou z mála profesionálních bezpečnostních složek. Máš nějaké zkušenosti s ČSLA? A zbytečnou buzerací v ČSLA?

    Mirek

    OdpovědětVymazat
  27. I když buzerace v U.S. Army se tomu dost podobala. Jen nás jebali driloví seržanti, ne vojáci základní služby.

    Mirek

    OdpovědětVymazat
  28. Myslím, že by taková vojenská služba by mnohým mladým mužům dnes dosti prospěla.
    Mirek

    OdpovědětVymazat
  29. Nemyslím, si, že by socialistická ZVS mladým mužům nějak prospěla. V ČSLA první rok šikana, druhý rok flákárna. Gumy (pokud mohu posuzovat) - polovina tupci, čtvrtina psychopati a poslední čtvrtina rozumní a chytří. Odcházel jsem z vojny myslím ráno 25/9/1989. Byl jsem přijat na VŠCHT a měl jsem problém zpočátku zvládat bujarý studentský život, protože z vojny jsem byl zvyklý spát až 12 hodin denně. Vojna mě možná naučila "ojebávat", a to není dovednost, která člověka posunuje vpřed.
    JK

    OdpovědětVymazat
  30. Vlastně jsem si vzpomněl, že vojna pro mě jedno plus měla. Před vojnou v maturitním ročníku mně zástupce ředitele školy jasně řekl, že já rozhodně doporučení ke studiu na VŠ nedostanu. Za socializmu totiž bylo nezbytnou přílohou přihlášky na VŠ - minimálně pro denní studium. Dávala jej SŠ u maturantů, zaměstnavatel pro zaměstnaného. Pro mě vojína ČSLA, to pak byla armáda. Požádal jsem o to svého velitele baterie - jednoho z těch rozumných velitelů, a ten mně řekl, ať si jej napíšu sám, že to pak podepíše. Takto jsem přiložil sebe-doporučení k přihlášce a ještě těsně před "Listopadem" začal studovat VŠ.
    JK

    OdpovědětVymazat
  31. JK, dík za komentář. Asi máte pravdu, že socialistická ZVS leckomu neprospěla. Možná to ale bylo i o velitelech. I mně služba v U.S. Army naučila hodně věcí ojebávat. Protože oficíra člověk potkal málokdy. Vše bylo o seržantech, a snimi jsem musel vycházet. Nebyla to ale žádná sranda. Hodně z nich byli sadisti a psychopati.

    Spíše jsem to myslel tak, že vojenská služba by prospěla dnešním mnohým mladým mužům. Tedy pokud by byla alespoň trochu profesionálně vojenská, bez ZBYTEČNÉ buzerace.

    Mirek

    OdpovědětVymazat
  32. Jakozto generace 80+ jsem na vojne zazil jeste frontaky. A ti byli opravdu jedini rozumni. Nejvetsi paka byli soudruzi deleslouzici a cerstvi porucici z ruznejch vojenckejch akademii.
    Coby mazaky jsme meli takove spravne burany z vysociny. dodnes nezapomenu na vojina Kmonicka a jeho soudruhu vojine vy jste z Prahy, neznate tam nejakeho Vaska Novotneho?

    OdpovědětVymazat
  33. Tím nechci říkat, že všichni seržanti v U.S. Army byli svině. Některé jsem obdivoval jako skvělé vojáky.

    Před časem jsem mluvil s britskými rodiči syna, který sloužil v britské armádě. Sadistický seržant mu pěstí vyrazil snad všechny zuby. Dodnes se soudís ministersvem obrany.

    Mirek

    OdpovědětVymazat
  34. Vaška Novotného fakt neznám. Jinak ano, jsem z Prahy, leč část života jsem strávil v Litoměřicích v severních Čechách. Fronťáky jsem také zažil při branecké výchově. Dostal jsem modrou knížku, aniž bych o ni nějak usiloval. Měl jsem tehdy dost velký problém s alergií. Naopak jsem usiloval o vojenskou akademii. Jenže ve vojenské nemocnici v Praze 6 mně doktoři napsali, "Neschopen vojenské služby z důvodů silné alergie." No a američtí vojenští lékaři pak tam dopsali, "Schopen, ale jen v pobřežních oblastech."

    Mirek

    OdpovědětVymazat
  35. Děkuji za všechny komentáře.
    Bohužel, nemám teď čas odpovídat každému zvlášt.

    OdpovědětVymazat
  36. KGB versus CIA - Souboj v Berlíně
    https://www.youtube.com/watch?v=gUG0I5H1qnw

    OdpovědětVymazat
  37. Re: Mirek Katzl

    Mirku, v dobách ČSSR (ale i potom v 90.letech v AČR) šikana samozřejmě existovala.
    V jednotkách ČSLA byla asi nejhorší, protože obrovské kasárna, na stovky vojáků, někde i tisíce, byl o víkendech jako dohled pouze jeden dozorčí útvaru DVT s pomocníkem, což byli jediní přítomní důstojníci a tak nebyla šance vše uhlídat.
    Navíc faktor nudy, z dlouhé chvíle mnozí mazáci vymýšleli hovadiny, které mnohdy už nebyli legrační, ale i na hraně, nebo za hranou trestné činnosti a snížování lidské důstojnosti.

    U Pohraniční stráže (až na vyjímky) bylo šikanování také, ale spíše ve formě tzv. Staromazáctví, což znamenalo,že třeby uklid, tzv rajony, dělali jen pohraničníci mladšího ročníku, tzv holubi, či zobáci :-)
    Bavíme se o jednotkách PS přímo na státní hranici.

    Na šikanu, ve formě, jak ji známe z útvarů ČSLA, si mazáci na pohraniční rotě, nechali zajít chuť (pitomci jsou všude). Neboť chodili společně do služby na státní hranici společně s nováčky.
    A takový frustrovaný a šikanovaný mladý voják by klidně mohl svého tyrana někde na hlídce odbachnout a pak utéci na Západ. Bez problémů.

    Takže tak.

    OdpovědětVymazat
  38. Inu, tak to tehdy v ČSLA asi bývávalo. Možná jsem to již psal. Můj bratr sloužil v ČSLA dva roky a ta buzerace byla podle něho neuvěřitelná. Musel se třeba plazit pod postelemi a hlásit se kamnům, v noci měl někde ukrást chlast a cigára, tedy mimo jiné. Mí rodiče měli známého vojenského prokurátora, leč ten jim řekl, "Ano, mohu zařídit převelení Vašeho syna do jiného útvaru. Jenže to neporučuji, protože tam ho budou mít za protekčního synka, ne-li rovnou za práskače. A to by bylo hodně zlé."

    Jak píšeš v PS panovaly jiné poměry.

    Mirek

    OdpovědětVymazat
  39. To je uroven komentaru: Makaron, Makrela. A zdejsi admimu adminovi zrejme tyto hloupe sprostarny imponuji jak se zda.

    OdpovědětVymazat
  40. Hloupé sprosťárny? Tak s Vámi souhlasím, že spolu nesouhlasíme. Možná by bylo slušné se podepsat alespoň křestním jménem. S Makaronem či Makrelou nemá žádný z nás na tomto blogu nic společného. Naopak.

    Mirek

    OdpovědětVymazat
  41. Ještě snad. Vy si vážně myslíte, že co se na tomto blogu píše jsou samé lži?

    Podle mě jsou to spíše skutečné vzpomínky. Třeba se mýlím. Tak mě prosím opravte.

    Mirek Katzl

    47th CSH
    U.S. Army

    OdpovědětVymazat
  42. Ještě snad. Vy si vážně myslíte, že co se na tomto blogu píše jsou samé lži?

    Podle mě jsou to spíše skutečné vzpomínky. Třeba se mýlím. Tak mě prosím opravte.

    Mirek Katzl

    47th CSH
    U.S. Army

    OdpovědětVymazat
  43. Takže záver je jasný - pokiaľ sa fašisti vydaju cez hranice na tankový výlet pod zámienkou ochrany súkmeňovcov, tak stačí kričať, že idú denacifikovať a pre rusofilné šváby je vsjo v parjadke. Samozrejme, útok nezačal útokom, útok začal dávno predtým, všakže, niekedy v čase, keď sa červení a hnedí fašisti naháňali po stepiach a pritom došli až do Prahy, čo rusofilné šváby z neznámych dôvodov označujú ako oslobodenie. Hrdinskí PSáci sa však zjavne odkopali, nestrážili hranice, strážili kolaborantský režim a lásku k okupačnej mocnosti neopustili dodnes. Quislingovia nikdy Ukrajincom neodpustia, že nemilujú fašistické Rusko takou silnou láskou, ako oni.

    Zdeňku, jednoducho si to posral.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na čem frčíš? Kokain, hash, amfetamin, piko, krokodýl, Xanax, nebo prostě jen chlastáš?
      Sorry jako.

      Vymazat
  44. Nevím, možná bych dal přednost skutečnýcm vzpomínkám vojáků před politickou diskuzí. Ale je to ovšem na Vás. Možná máte ve spoustech věcech pravdu. Uznávám.

    Mě osobně nikdo nemůže obviňovat z lásky k SSSR. Nejsem žádný Quisling. Jsem bývalý americký voják. Jen se Vás chci zeptat, kolik let jste strávil ve vojenské službě.

    Mirek Katzl
    47th CSH
    U.S. Army

    OdpovědětVymazat
  45. Co odpovedet udajnemu byvalemu americkemu vojakovi? Vite ja jsem z generace 80+, vojaky z povolani jsme nazyvali menakacenky, ci ze maji tuleni nemoc. A smim se vas Mirku Tatzle zeptat jak by se vam libilo przneni vaseho jmena?. Clovek znaly vice jazyku, a vy byste ji mel byt, jiste vi jab by se dalo vase jmeno prznit.
    A pokud byla otazka o zakladn vojenske sluzbe cilena na mne, tak jsem jezdil dva roky s Tatrou 111 a z toho rok se staral vozenim uhli z severoceskych dolu o to, aby lidi meli v zime cim topit. Cim jste prospel obycejnym lidem vy vasim vojakovanim? A myslom, ze me jmeno neni dulezite, mohl bych se take podepsat jakymkoliv cizim jmenem. Treba Mirek. I kdyz mirek take ve skutecnosti jsem.
    Jsem opravdu zvedav, zda tato odpoved zde projde cenzurou.

    OdpovědětVymazat
  46. A klidne vam
    Mirek Katzl
    47th CSH
    U.S. Army

    Doplnim
    Taky Mirek VU 1740 Caslav ci VU 5956 Nilovice.

    OdpovědětVymazat
  47. Pod veskrze politický článek patří politická diskuze, milej Mirku Katze.

    OdpovědětVymazat
  48. Takže pane Mirku. Určitě jste prospěl obyčejným lidem více než já. To zcela uznávám.

    Myslím však, že správce tohoto blogu žádnou cenzuru nedělá. Chci Vám poděkovat za Vaši vojenskou službu i příspěvky.

    Do politické diskuze se vážně nechci pouštět. Spíše bych byl rád, aby se zde objevovaly opravdové vzpomínky bývalých vojáků.

    Prznění mého jména mě netrápí. Za posledních 200 let bylo zprzněno několikrát.

    Určitě bych si moc rád přečetl Vaše vzpomínky na vojenskou službu!

    Váš Mirek Katzl

    OdpovědětVymazat
  49. Možná jedna výjimka. Na koci 80. let jsem se snažil pomáhat americkým veteránům, kteří byli různě postižení. Jejich příběhy byly k neuvěření. Pracoval jsem jako zdravotník ve vojenské nemocnici. Když je člověk vyslechl a trochu si s nimi popovídal, tak se jim asi dost ulevilo.

    Mirek

    OdpovědětVymazat
  50. Jeden z veteránů mně vyprávěl příběh o osvobození KL Dachau. Nevěřil, co tam viděl. A do konce života se vůbec nedivil, že tomu spousta lidí také nevěřila. A možná nikdy neuvěří.

    Mirek

    OdpovědětVymazat
  51. VIVAT SLOVAKIA!
    🇸🇰 ❤️
    Vítězství zdravého rozumu.

    Gratuluji našim přátelům Slovákům k tomu, že se u voleb zachovali rozumně a volili správně.🤝

    Progresivisté, ekobio multikulti aktivisté a eurohujeři mají do roku 2027 utrum s devastací slovenské společnosti a teď mohou jen ronit krvavé slzy na americké ambasádě🇺🇸 v Bratislavě.

    Nám, v České republice, by to mělo býti ponaučení, že když se chce, tak to jde.👍

    OdpovědětVymazat
  52. Zdeňku, pokud tohle bylo na mě, pak v pořádku. Snad si můžeme jako kamarádi říct leccos.

    Kokain ne, hašiš ne, amfetamin ne, piko ne, krokodýl ne, xanax možná ok, ale neberu. Jó chlast to je jiná.

    Mirek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proboha, jak tě to vůbec napadlo, Mirku?
      Komentář byl určen tomu rusofobnímu Slovákovi.
      Ale, ten má teď jiné starosti.
      Doma kňučí do ukrajinské vlajky a oplakává vítězství prezidenta Pellegriniho na Slovensku.

      VIVAT SLOVAKIA!

      Vymazat
  53. No, Zdeňku, nevím, také jsem si to nemyslel, ale přece si můžeme říct co chceme. Ono je někdy těžké se dozvědět, na co člověk odpovídá. Neděláš cenzuru. Tak to tak prosím neber. I když máš asi pravdu, nekňučím a občas se i dobře napiju.

    Díky, kamaráde!

    Mirek

    OdpovědětVymazat
  54. Tak tohle asi úplně nesouvisí s ochranou hranic, ale pokud tady v USA vyhraje Trump, pak se bude stavět železná opona a možná se zruší i NAFTA. Tedy něco, co umožňuje několik tisíc náklaďáků z Mexika dovážet denně tisíce kil kokainu do USA.

    Řekl bych, že je načase.

    Mirek

    OdpovědětVymazat
  55. Takže sa znovu potvrdzuje, že hrdinskí PSáci boli ruští slouhové a tými aj zostali. :-D

    Preto ste tak milovali ochlastu ruského slouhu na Hrade, ktorý ani nemusel chodiť na ambasádu po noty, ale mal riadiaceho agenta priamo na Hrade. A teraz tam máte ďaľšieho ruského slouhu, ktorý včas obrátil kabát, pardon, uniformu a to mu nikdy neodpustíte. To je ale prďeľ. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pozdravy čtenáři ze Slovenska.
      Děkujeme a posíláme klíčenku.

      Vymazat
  56. Panu Mirkovi z VU 1740 Čáslav či VU 5956 Nilovice. Tam kdysi tuším působil můj prastrýc jako velitel letecké základny.

    Pokud bychom se jmenovali Katz, tak tu již dávno nejsme. Jenže Katzl bylo něco jiného. Pruský Katzler a jiní... Svého času dedečkovi nabízelo Gestapo říšské občanství. V Praze musel gestapáckému doktorovi ukázat i pinďoura, aby náhodou nebyl obřezaný. Do konce války tvrdil, že na takovou "poctu" není připraven.

    Jasně, toto nemá nic společného s historií PS, snad jen s obecnou historií Čech a Moravy.

    Mirek

    OdpovědětVymazat
  57. Panu Mirkovi se omlouvám. Můj prastrýc velel v Žatci, nikoliv v Čáslavi. Někdy v 60. letech. I když dnes je to asi už jedno.

    Mirek

    OdpovědětVymazat
  58. Panu Mirkovi se omlouvám. Můj prastrýc velel v Žatci, nikoliv v Čáslavi. Někdy v 60. letech. I když dnes je to asi už jedno.

    Mirek

    OdpovědětVymazat
  59. Pro Anonymního 3. dubna: soud rozhodl že Pitomio je zcela v pořádku, takže jsou v pořádku i Makaron, Makrela, Bidet či Lejnová.

    Radovan

    OdpovědětVymazat
  60. to Mirek Katzl
    chcete-li si přečíst zážitky z vojny u motostřelců ( tzv. bigošů, což byla ta nejhorší sebranka, tam rukovali i kluci, co mnohdy měli za sebou i kriminál ) tak kniha Miloslava Lubase " Janovice nikdy více, radši kouli do palice "
    Janovice na Úhlavou byly asi ten nejhorší útvar, tam za trest překládali i lampasáky.
    Je to k půjčení např. i v Městské knihovně v Praze.

    OdpovědětVymazat
  61. Dík, kouknu na to. Mirek

    OdpovědětVymazat
  62. Hm Radovane,
    to neni o soudu ale o vychovani.):

    OdpovědětVymazat
  63. Anonymní - ano, je to o vychování: https://www.youtube.com/watch?v=cSYZBXUleyM
    U nás takovíhle volili Blbuši ;-)

    Radovan

    OdpovědětVymazat
  64. Vidim tam Radovana.

    OdpovědětVymazat
  65. Pro Anonymního - já vidím dalšího Korčokova voliče:

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-stredni-evropa-slovensky-premier-robert-fico-byl-postrelen-251846

    Radovan

    OdpovědětVymazat
  66. Na vaše stránky jsem velmi rád a pravidelně chodíval, jsem ročník který již nebyl k povinné vojenské službě povolán (za mě tedy chyba a každý den se ukazuje že větší a větší). Hodně mě bavili historky z pohraničí z dob kdy jsem ještě nebyl na světě. Až jsem jeden den nalezl na tento článek, chápu vás, že jako člen PS jste se zbraní v ruce po důkladné mozkové masáži strážil hranice aby nikdo zbaběle neunikl a všichni se museli mít dobře ať chtěli nebo ne. Dokonce jsem i chápal, že jste spíše koukal do vnitrozemí než přes čáru (holt byla taková doba). Nezažil jsem ji tak nemůžu ani nechci soudit. Ale vítat všechna zvěrstva která se na Ukrajině dějí a vychvalovat je. To se omlouvám je dle mého opravdu přes čáru. Se situací kdy pan Fico a Orbán jsou v případě porážky Ukrajiny připraveni otevřít hranice ruské armádě až na naše hranice. Po vítězství Babiše (a že on vyhraje) je otevře i u nás. Mám na vás jednu otázku: půjdete znovu bránit západní hranici před námi, slušnými lidmi kteří zde nebudou chtít pro samou hanbu žít? Znovu postavíte ploty, věže. Vycvičíte psy? Děkuji za odpověď
    S pozdravem Honza

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.
Vulgární a dehonestující příspěvky budou smazány.