Stránky

11. června 2012


TAK SE I POHRANIČNÍCI DOČKAJÍ NOVÉHO FILMU. 

Český film "Prosím pomozte".

Vždycky jsem si říkal,kdy po filmech o tom, jak zlí čeští šovinisté ubližovali hodným německým nacistům a sudeťákům (např. Habermannův mlýn), natočí nějaký mladý nadějný umělec film na téma,kterak krvežízniví českoslovenští pohraničníci za bolševické hrůzovlády prováděli v pohraničí genocidu a vraždili u železné opony ty,kteří směřovali za svobodou,pravdou a láskou na tu správnou stranu hranice.

Vážení přátelé – a je to tady. V roce 2012 by měl přijít do našich kin nepochybný blockbuster,který tvůrci dojemně pojmenovali "PROSÍM POMOZTE". Věřím,že jediné oko v kinosále nezůstane suché. A tak to má být,neboť jedině tak je to správné a nová doba si to žádá :-)
Webové stránky filmu: http://www.prosimpomozte-film.cz/  

Ukázky připravovaného thrilleru naleznete na serveru Youtube.com.


Česká verze upoutávky:  http://www.youtube.com/watch?v=2GIpfB9OrJU


Anglická verze upoutávky:  http://www.youtube.com/watch?v=wLhpmGIRF2Q&feature=related

Každému,kdo u Pohraniční stráže sloužil (nejen v letech 1981-82,kdy se tento film odehrává),dozajista neunikne spousta nesmyslných detailů už jen z této video ukázky. Uvedu jen některé: terénní vozidla GAZ jezdí bez SPZ, komunikace ve vysílačkách je v angličtině (!),signální stěna (představující zde asi železnou oponu) vypadá jak ohrada kolem ubikací Armády spásy,kontrolní (orný) pás nikde,hlídky vojáků patrolují podél hraničních mezníků.

Když už tvůrci točí takovou zhůvěřilost,mohli aspoň angažovat nějaké bývalé pohraničníky jako poradce. Mám ale takové tušení,že poraděnka jim dělal "historik" Luděk Navara,"inkvizitor" Adolf Rázek a možná i "pěvec" Jaroslav Hutka,který má z nich nejlepší kvalifikaci,neb zpíval o téj železnéj oponě a hromádce kostí :-)

film


Použité zdroje k článku:
http://www.prosimpomozte-film.cz/
http://www.youtube.com/watch?v=2GIpfB9OrJU




Komentáře

Souduzi za pecí. Na hranici šlo vo hubu.Tam museli jít ti co se neposrávají. (Péesák - Mail - WWW)
Je mi líto těchto Honzů za pecí s modrejma knížkama kteří se pokouší zesmněšnit lidi kteří něco v životě dokázali a na sobě si vyzkoušeli zátěž
kterou Tito ŠTÁNCKRYPLOVÉ dokážou pouze tímto.

diletanti (Dalibor - Mail - WWW)
Slúžil som 32 mesiacov u PS ale takúto signálnu stenu som nevide.Kde bola výzva pred streľbou atď,atď.Smerovali za slobodou,pravdou,láskou????Už máme aj unás kapitalisticku lásku,streľby,vraždy,nezamestnanosť.Dnes nie je láska ani medzi poslancamirvú sa ako psi a pravda?? kde je v peniazoch alebo medzi bezdomovcam?To čo je na ukázke to je práve luž,oblbnutie neznalých pomerov ani zákovov v časovom obdobi.Slovom je to učelove zavádzanie neznalých ľudi ktorí nikdy na hranici neboli preto to považujem za bymývanie mozgo.

(Filip - Mail - WWW)
Asi se tvurci nezeptali p. Navary :-)

Reziser toho filmu - v registru dluzniku? (Zvedavej Tonik - Mail - WWW)
Voni to asi budou vykutaleni ptackove henti umelci co zbastlili ten film. Reziser Milos Pilar http://www.prosimpomozte-film.cz... dale zde: http://www.csfd.cz...7-milos-pilar/ je patrne v registru dluzniku http://www.cerd.cz...ilt-,1116.html To je pak kazda koruna za natoceni takoveho nesmyslu dobra,no ne? :-) Jen tak dale,rejzo!http://www.facebook.com...161446219 Tvurci team je,jak tak koukam tez samej pametnik :-) http://www.triton-film.cz/team/

Triton film (peršlák - Mail - WWW)
Triton film, Husova 1782, Pardubice? Není to jen taková legrace, jak říká Kotek s Mádlem "FEJK"?

Od Admina blogu. (ADMIN - Pohraničník . - Mail - WWW)
Domnívám se,že ten dlužník a výše zmiňovaný režisér bude asi jen shoda jmen. Nechce se mě hledat,abych to potvrzoval,nebo vyvracel. Aktiva i pasiva každého jsou mě šumafuk.

Na Facebooku jsem se tady: http://www.facebook.com...43?v=wall dočetl následující,cituji:

Příběh se odehrává v letech 1981- 82 na 1.rPS Černé jezero.
Západní hranice 80. let minulého století se nám nepřipomíná dramatickým obdobím. V naší součastné historii se toto přisuzuje spíše 50. letům minulého století. Tehdy byla západní hranice tvrdě hlídána se zbraní v ruce a zároveň i se zbraní v ruce překračována.
Náš příběh se odehrává v letech 1981 -1982 kdy mladý voják, je povolán do základní vojenské služby u Pohraniční stráže. Tento chlapec bude konfrontován s holou skutečností a jeho romantické sny se postupně mění v tvrdou realitu.
Sám jsem se v podobné situaci ocitl vypráví režisér Miloš Pilař. V roce 1981, jsem nastoupil jako voják k Pohraniční stráži na dvouletou vojenskou službu. Příběhy, které jsme vnesly do našeho filmu se skutečně staly a mají reálný základ.
Konec citátu.
Trailer v HD kvalitě je rovněž na tomto linku: http://www.facebook.com...370576843

Těším se na další diskuzi k tomuto filmu - a prosím,pokud možno slušně. Děkuji.
ADMIN: Pohranicnik@bloguje.cz

Jak akční! (Láďa 83-85 - Mail - WWW)
S odhodláním natahují kosu,každý s vidinou opušáku a vzorného pohraničníka ,bez mrknutí oka(teda až na ten detail-ten jeden kluk se na to nemohl dívat),to nakropí do těch chudáků co tak nutně potřebují svobodu...
No,je to doják!Prožil jsem podobný zásah.Sloužil jsem tehdy poplachovku,dva východní němci udělali signálku a mazali na západ.Mezi Všerubama a Srubama se kroutil hraniční potok jako had,zkrátka ti dva si popletli směr a šli zase zpátky k nám.Dostali jsme s Cifrou dost do těla!!!Byl to fakt důvod ke střílení,ale jsem si jistý,že po těch kilometrech by se mi nepodařilo trefit ani kombajn,natož někoho do nohy.Nakonec mě jich bylo líto,kdyby se nezamotali,tak se jim to povedlo.Bylo na nich něco podezřelýho,neměli s sebou ten horolezecký batoh jako ti v ukázce.

Špatné svědomí? (Pražský čížek. - Mail - WWW)
Dopustil se pan režizér filmu v osmdesátých rokách něčeho nezákonného a filmem si čistí své špatné svědomí? Anebo upsal duši a tělo za minulého režimu StB a jeho film má být odpustek, úlitba novodobým mocipánům? Věru,bylo by záhodno znát odpovědi.

Co s tím ted? Měli nás postřílet v roce 1990.... (Žofínák - Mail - WWW)
Větší kravinu jsem neviděl, ani jsme se na ty upoutávky nepodíval do konce. Jasný záměr vyrobit za něčí peníze doják a vykreslit pohraničníky jako otrlé, ničeho se neštítící vrahy....Kdo má potřebu s kým si vyřídit staré účty????
Jen pro zajímavost, taková U-80 neexistovala, jsou zřejmě použity záběry z oplocení nějakého muničáku. Gaz-63 a vysílačka RF20? prezentována u PChH spolu na čáře nebyly, to je rozdíl cca 20let!
Jak uvádí v e své knize Kluk z Polanského zámku jeden z nejlepších lidí u PS plk. Jan Krátký, hranice do roku 1960 byla hranicí převaděčů a agentů, pak byla hranicí, přes kterou odcházela většinou spodina společnosti a bylo chybou vedení, že je nepustili ven, nebyla by to žádná škoda, tolik autor.
Mne osobně zaráží jedna věc....kdo má v současné době potřebu očerňovat desetitisíce lidí, jež sloužili u PS? Proč v roce 1990 nezatočili s vrahy z hranice jako s vrahy a nepostavili nás ke zdi? dnes tuto potřebu nikdo mít nemusel, nebo že by někoho špatné svědomí?
Ať si každý spočítá, že u PS se v celé sestavě pokud počítáme něco kolem 140-150 rot za dobu od roku 1948-1990 vystřídalo snad kolem 50-60 tisíc lidí. Z toho podle současných měřítek každý velitel bez rozdílu, který kdy vydával rozkaz hlídce ke střežení, nebo i k postupu, musel vydat pokyny co dělat v případě napadení hlídky, stanoviště, nebo setkání s narušitelem a musel vydat rozkaz, jak bude případně použito donucovacích prostředků a zbraně!!!!
Plus každý kdo prováděl na kterémkoliv stupni velení nějaké školení, ať u útvaru, nebo ve školách, to je lidí že?Kdyby to byl podle současných zákonů.....návod k tr. činu vraždy, ptám se...má tato společnost pro těch padesát-snad sedumdesát tisíc lidí dost volných míst v kriminále?
Pravidla pro použití zbraně byla naatolik přísná, že nelze vykreslovat pohraničníky jako vrahy střílející po všem, ce se na hranicích hnulo.
Pokud ovšem nejde o cílenou politickou objednávku.

Takový celovečerní hraný film (Petr - Mail - WWW)
určitě není za pár korun.Bude to trhák a určitě se na něj půjde podívat i těch 400 000 bývalých pohraničníků. Já bych ho rovnou navrhl na Oscara.Teď už zbývá akorát natočit napínavý film z prostředí generálního štábu, kde se připravuje obsazení Paříže.

(Petr 5.bPS - Mail - WWW)
Zdeňku, tentokrát si vedle jak ta jedle a s tím odsouzením jsi to přehnal. Miloš Pilař sám na čáře sloužil v období o kterém chce točit. Protože nás požádal o "rekvizitní" spolupráci při natáčení, tak jsem s ním o tom docela dost mluvil. Jasně že jde o subjektivní pohled na věc jednoho člověka, ale chtěl by natočit film na základě svých vlastních zážitků z vojny, případně zážitků jeho známých. Poradcem si je on sám. Nemyslím, že by si vymýšlel úplně nesmyslné příhody. Mou podmínkou spolupráce bylo, že se nesmí jednat o podbízivé špinění pohraničníků ve stylu hutkonavarovském, což popřel. Mělo by jít o příběhy, kde jsou pohraničníci vykresleni jako lidé se svými dobrými i špatnými vlastnostmi. No a k řadě faktických chyb v této "videoreklamě" - bylo to natočeno během dvou dnů bez větších příprav a hlavně za minimum peněz, takže řada rekvizit stojí za starou belu. To je bohužel fakt, na natáčení samotného filmu už to snad bude vyřešené. Mimochodem Miloš nepatří mezi zastánce existence Pohraniční stráže, ale na druhou stranu se za službu u ní v žádném případě nestydí a "hony na čarodějnice" se mu taky nelíbí. Pokud bych zjistil, že jde o nějaký "podraz" ve smyslu takovém, že by třeba šlo o nějaké vyrovnání se se svou minulostí, které špiní pohraničníky jako celek, tak z toho rychle vycouvám a z přátelské pomoci se stane ryze komerční pronájem rekvizit. S připomínkami se ale určitě na Miloše obrať. Myslím že připravovanému filmu mohou jen pomoci.

Žofiňákovi (Petr 5.bPS - Mail - WWW)
No, signálku jsi trefil, ale GAZ-63 je něco úplně jiného, to je náklaďák, tohle je GAZ-69 a objevují se tam dvě radiostanice, ovšem žádná z nich není RF20, něco takového ani neexistovalo. Je tam VXW-100 a RF-10. Vozidla GAZ-69 byla zavedena v polovině 50. let, dosluhovala na počátku 80. let, VXW-100 (a jejich následovnice PR-11) byly používány od první půli 70. let až do druhé poloviny 80. let a RF-10 se začaly zavádět v druhé půli 70. let a ve službě se udržely až do 90. let. Sice už v 80. letech ty GAZy 69 dosluhovaly, ale není tam žádný rozdíl 20 let a navíc sám autor tuhle kombinaci zažil.

Petrovi D.-od Admina blogu. (ADMIN - Pohraničník . - Mail - WWW)
Petře,když jsem viděl onen trailer k filmu,musel jsem si nutně utvořit názor,který jsem publikoval tady na blogu Pohraničník.
Ani ve snu by mě nenapadlo,že se na tvorbě filmu podílíš i Ty. Možná,kdyby jsi mě dal předem vědět a informoval mě,"o co go",má slova by nebyla tak ostrá. Bohužel,zatím mám jen ty nejhorší zkušenosti na základě toho,jak se služba u Pohraniční stráže v masmédiích démonizuje a vyloženě se o mnohých faktech lže.

Víš,že já nikdy netvrdil,že pohraničníci byly svatouškové a že k přehmatům i s tragickými důsledky nedocházelo. Ostatně,i na blogu Pohraničník je dost článků na takové témata (např.incident s pplk.Bundeswehru J.Dickem).
Ale,nikdy se to zde nezvrhne v kydání hnoje na Pohraniční stráž,od toho máme v ČR i SR televizi,tisk a tzv.historiky.
Samozřejmě,nejsem ani neústupný dogmatik. Pokud se přesvědčím,že film PROSÍM POMOZTE aspoň trochu přistupuje k tématice PS OSH se snahou blížit se realitě a nebude ve stylu hon na čarodejnice,velmi rád se za svůj odsudek tvůrcům filmu i režisérovi omluvím a rád zde napíšu i něco pozitivního.

Budu i naděle sledovat vývoj ohledně zmiňovaného filmu (na Facebooku i oficiální web stránce) a případně svůj,výše uvedený článek doplňovat a aktualizovat novými fakty.
Marná sláva,je to po roce 1989 první film,který se nás,bývalých pohraničníků bytostně dotýká.
ADMIN: Pohranicnik@bloguje.cz

film (Flint - Mail - WWW)
Dobrý den,na Hutkonavarovských příbězích jsem se s klukama našeho blubu KVH podílel,a nemysleli jsme si že pohraničníci byli špatní,ale byla to příležitost jak provětrat uniformy a výbavu kterou máme uloženou doma ve sbírce.upoutávka toho filmu mně zaujala tak jsem zvědaví na celek . Flint

Zdeňku (Petr 5.bPS - Mail - WWW)
Právě proto, že vím že nepatříš k nekritickým glorifikátorům PS, ale máš vcelku reálný pohled na to jak to bylo, tak mě tvůj příkrý odsudek zarazil. Je fakt, že ten "trailer" (on to není trailer v pravém slova smyslu) na někoho asi může působit tak, jak zapůsobil na tebe, to zase musím uznat. Je v tom málo informací, je to jen takové "dramatické video", které má pomoci ve shánění peněz na film.

Re: Petr 5.bPS (ADMIN - Pohraničník . - Mail - WWW)
No jo,to víš,mě kurwa nejvíc vytočila ta scéna,jak ten narušitel už leží na zemi,prostřelené nohy (což lze hodnotit i "kladně",neboť aspoň nás učili,že při použití zbraně máme v co největší míře šetřit život a vést palbu na nohy,pokud se osoba na výzvu nezastaví) a pohraničníci po něm dál střílejí a kulky se odrážejí ležícímu narušitelovi kolem hlavy. Já si prostě neumím představit,že by kdokoliv od PS vedl dál palbu na zneškodněného narucha...

Shánění peněz? Já myslel,že film už je hotový a nyní se jen upravuje ve střižnách apod. Nejsem filmař,nevím,jak se dělá film. A chápu,že o peníze jde až v první řadě.

Zdeňku (Petr 5.bPS - Mail - WWW)
Je to tak, na film se teprve shánějí peníze, o které jde, jak jsi správně uvedl, až na prvním místě. Ten moment kdy se kolem již ležícího "odrážejí projektily" je poněkud nešťastný, leč napadá mě třeba i logické vysvětlení - pokud by po narušiteli vedli palbu tři pohraničníci naráz, tak než všichni zareagují že byl již zasažen, tak ještě jednou tu spoušť zmáčknou. Ne proto, že by chtěli narušitele dorazit, ale proto, že jde o stresovou situaci a mozek může vyhodnocovat situaci pomaleji. I tohle je lidské vysvětlení. Jestli ten film vznikne, tak asi nepotěší kované bolševiky ani pány Navary a pseudohumanisty, ale mohl by širší veřejnosti ukázat, že drtivá většina pohraničníků byli lidi jako oni. V tom dobrém i špatném. Doufám...

Flinte (Petr 5.bPS - Mail - WWW)
Nevím jaké byly vaše pohnutky účasti na natáčení Hutka&Navara šou, ale kromě manipulace s historickými fakty jsou přehlídkou nesmyslných uniforem, výzbroje i techniky vzhledem k historickému období či situaci. Stačilo říct, že jste to dělali prostě pro peníze. Nevidím na tom nic tak špatného. Náš koníček je poměrně drahý a abychom ho mohli udržet, tak proč nevyužít lákavou možnost že nám za to někdo zaplatí. To zcela chápu. Co ale nechápu, je vaše vystoupení na akci, podle mě ryze politické a z historického hlediska nepochopitelné. Proč jste se zúčastnili jako příslušníci Pohotovostního útvaru VB z 80. let politické konfrontace u pomníku rudoarmějců v Králově poli. Nevím co je na tom pravdy, ale doneslo se ke mě, že jste tam byli na objednávku tehdejších zastupitelů za ODS. Jak to tedy bylo? http://brnensky.denik.cz....html#mm

Re: Zdeňku (Petrovi 5.bPS) (ADMIN - Pohraničník . - Mail - WWW)
Nepotěší studenoválečníky stalinského ražení ani kavárenské bojovníky s komunismem? Co mě to připomíná..? Aha,už vím :-) Právě těmhle dvěma sortám lidí není po chuti ani existence blogu Pohraničník.
Ti první mě odsuzují,že zlehčuji těžkou službu pohraničníků,těm druhým není po chuti,že zlidšťuji jimi vytvořenou pseudoimage krvelačné Pohraniční stráže... Už jsem se o tom kdysi zmiňoval. Ale,pro tyhle lidi práci na blogu Pohraničník nedělám.

Pokud je to tak,jak se Petře zmiňuješ,nelze nic jiného,než přát tvůrcům filmu hodně štěstí a ať je jejich snaha korunována úspěchem. Nechť mají na mysli,jak tady trefně poznamenal Petr Salajna1,že: jejich film shlédne i mnoho ze cca 400.000 chlapů,kteří si prošli tvrdou službou na státní hranici - a nikdo se jich většinou neptal,zda chtějí či ne. Ale,to tady všichni, "my kluci co spolu kamarádíme", víme :-)

Uff (kaffu - Mail - WWW)
Jsem tedy zvědavej jak to celé dopadne. Popravdě mě klip malinko vyděsil. Zvlášť ta věta "je to historie, kterou si musíme připomínat". Malinko to ve mě evokovalo dojem, že tím autor chtěl říct, že se to musí připomínat aby se již takto nevraždilo. Ale asi to je jen má paranoa po ustavičném poslouchání dnešní propagandy.

Kaffu (Petr 5.bPS - Mail - WWW)
Ono to může vyznít všelijak, ale já osobně nevidím na tom připomínání si situace jak to bylo nic špatného. Nemusí to být připomínka "krvelačných pohraničníků", ale i připomínka důsledků "rozdělení světa". Pokud se nepletu, tak se taky věnuješ vojenské historii a v té je potřeba připomínat jak věci skutečně byly - tj. že nebyly černobílé. Bohužel oficiální popaganda vždy potřebuje pro lidi světlý bod a na druhé straně nějakého "bubáka". Teď je holt světlým bodem západní odboj a legionáři, bubákem pohraničníci. Za 20 let to zase může být úplně jinak a světlým bodem bude protektorát...

(Solitér - Mail - WWW)
Na druhou stranu- čím blbější propaganda, tím více lidí si uvědomí, že je to pouze "propaganda".
Ono šmahem z pohraničníků základní služby dělat vrahy je stejný nesmysl, jako označit totálně nasazené za přisluhovače nacistického režimu. Ti kluci si to nevybrali.

Petr 5.bPS (kaffu - Mail - WWW)
Však také říkám, že už z toho začínám být paranoidní ;).

Ano, dělám 3. rotu České Družiny a zkoušíme stále rozjet 33. čs. stř. plk. "Doss´Alto". www.33pluk.cz (vtíravá reklama 8))

Se světlým bodem v podobě legií s Tebou moc nesouhlasím. Je jim věnováno žalostně málo prostoru dle mě i méně než východnímu odboji za WW2. Hold legie jsou moc národní záležitost v našem nadnárodním světě :-/

bude natočeno co je žádáno (Jarda - Mail - WWW)
Předpokládám,že bude natočeno, co si dnešní doba žádá a po čem je poptávka. Žádný konzultant neovlivní vyznění filmu po sestříhání. Pokud pan Pilař sloužil dva roky na SH, nepotřebuje konzultace . Směřování filmu již naznačuje mazání nehodících se komentářů u upoutávky.V dnešní době nečekejte film jinak laděný. ---To nenese peníze z autorských práv.---

Re: bude natočeno... (ADMIN - Pohraničník . - Mail - WWW)
Bohužel,Jardo-i to je možná varianta :-(
Na mazání nehodících se komentářů pod upoutávkou na film si už stěžovalo více lidí. Ano i tato snaha o "cenzuru" mazáním toho,co se nehodí do krámu,na ledacos ukazuje. Tím si však tvůrci filmu sami dělají obraz o sobě,pokud se chovají jak normalizační redakce Rudého práva...

Petr 5bPS (Flint - Mail - WWW)
tenkrát to bylo na objednávku mího zamněstnavatele a nevědel jsem do čeho jdeme klici z klubu tam nebyli jen já a to rozkazem

Petr 5bPS (Flint - Mail - WWW)
co se táče natáčená tak tu vázla domluva mezi produkcí a nama spíše p.F který nás najal málo kdy jsme jsme přesně věděli který rok točíme

Flintovi (Petr 5.bPS - Mail - WWW)
S televizí a filmem jsem toho už dělal dost, takže bych do toho nešel bez základních informací co kdy kde a proč. Pokud pak na place zjistim, že jsem dostal informace špatné, tak klidně dám štábu sbohem. Taky jsem dřív nebyl takhle zásadový, ale všelijaké podrazy mě naučily. Ať si to pak točí s kým chtějí. To kdyžtak ber jen jako radu do budoucna.
Pokud jde o pomník, tak jsem měl za to, že tam byl i další člen vašeho klubu L.F., proto jsem to chápal jako akci klubu, i když vím, že tam byli i další.

petr 5.bPS (Flint - Mail - WWW)
ne ten není v našem klubu jen občas s náma spoluprasuje,jinak tam byli i kluci co dělají 1rep a pak lidi co jsem ani neznal. ohledně natáčení taky jsem se poučil,ty jsi z Brna?

Flinte (Petr 5.bPS - Mail - WWW)
Vedle jak ta jedle, já jsem ten hnusnej cajzl, co ho máte tak strašně rádi. :-)))

Petr (Flint - Mail - WWW)
ahoj ale to tak není

Film (milos - Mail - WWW)
Zdravím všechny
Jako autor video klipu k filmu Prosím pomozte.
Sloužil jsme na čáře rok 1981-83, jako kynolog. Díky tomu jsme se dostal k různým informacím a zažil ruzné situace. To vše jsme zuročil do tohoto filmu.
Pro neznalé--- trailer je pouze reklama (nikoliv fim) většinou nemá děj , Je poskládán s nesouvisejících obrazů. Proto jednou jde hlídka PS podel čáry /damarkace chodili jsme ji každý měsícú/ a vzápětí jedou, utíkají PS. Ohledně SIS vím, že má nedostatky , byli jsme ale rádi, že něco vubec máme. Kontrolní pásy na jezeru v podstatě nebyli výjma asi tří úseku na styku s Domažlickou brigádou (rPS Hojsova stráž). O autech a vysílačkách už tady byla reč. Jezdil jsme v Gazu 69 na zasahy do roku 1983 (podzim). Ve straně jsme nikdy nebyl a nepotřebuji se nějak rehabilitovat (ani u STB na rozdíl od jiných). Věděl jsme, že to bude ožehavé téma, ale to už jsme zažil když jsem natáčel Ležáky 42 nebo když jsme točil trilogio o námořnících v Rakousku-Uherské armádě na Jadranu (Svědectví vraků), taky se to nekomu nelíbilo že nefimuji o legionářích. Nejdřív se podívejte na moji práci a potom sudtě. V případě Ležáku 42 jsme ukazali nejenom poravy čechu ,ale i pomstu na konci roku 1945. Jěště k traileru žádne postřely na zemi nesjou to jste si vymysleli vše jde jenom s nohou!Posledni střílejíci kluk záměrne dává zbraň dolů a zavírá oči. Te chlap to dostal do nohou (dle skutečnosti).Klip byl dělán v angličtině , teprve dodatečně je nadabován do češtiny (původně měli být jenom české titulky).Film je ve fázy přípravy , nikoliv že je dokončen. Myslím pánove, že byste měli zachovávat trochu chladnější hlavu a hodnotit až když uvidíte výsledek. Už jsme to jedno napsal postavy a historické události nejsou černobíle, ale mají tisíce odstínu šedi a o těch šedivych já filmuji. Tak jsme to poznal na vlatní kuži.
S pozdravem

Milos (Flint - Mail - WWW)
já to nechtěl hanit,jen že mám zkučenosti z nískorospočtovím natáčením a sám se těším

Film (milos - Mail - WWW)
Podívej se na Ležáky 42 a pochopíš, že nedělám jednoduché filmy.

KOMENTÁŘ (franta - Mail - WWW)
pouze bych chtěl říci to, že se snad jednou najde odvážlovec, který natočí film podle pravdy tak abychom již nemuseli nikomu nic vysvětlovat a to hlavně mladým , kteří musí být dosti zmatení po všech těch relací o pohraniční stráži

Re: Film - od Admina blogu. (ADMIN - Pohraničník . - Mail - WWW)
Děkuji panu M.Pilařovi,že se zde ozval a vysvětlil,jak se věci mají. Není nad informace přímo od zdroje.
Já sám už nic dalšího za sebe psát nechci,bylo by to mlácení prázdné slámy.
Tudíž,"hlásím" přesun ze stavu horká hlava do vyčkávací pozice :-)
A jak už jsem napsal,má-li tvůrce filmu a jeho tým v úmyslu v připravovaném filmu prezentovat události,které se na SH v 80-tých létech odehrály,podle skutečností a ne,jak je třeba podávají hlásné trouby současného režimu v ČR,lze mu jen držet palce a popřát hodně štěstí. V roce 2012 na film půjdeme do kin - a uvidíme :-)
S pozdravem Pohranicnik@bloguje.cz

pro režiséra (Béďa - Mail - WWW)
Popravdě řečeno jsem krapátko zděšen nad dějem připravovaného filmu,točeného dle vzpomínek režiséra,který si nepamatuje jméno sousední roty a uvádí zde nikdy neexistující rPS Hojsovu stráž,kde byla hláska PVOS.Sousedící rotou s Jezery byla rPS Pod Ostrým-Hamry.Jsem jen zvědav nakolik bude ve filmu převládat autentičnost a nakolik fikce.

pro režiséra (milos - Mail - WWW)
Máš pravdu rota byla v Hamrech pouze jsme se upsal,
Promiň nejsem neomylný, ale je vidět že ti to dělá neskonalou radost.. My jsme s klukama s Hamrů moc nepřicházeli do styku , pouze psům se tam líbilo . V Hamrech měli totiž feny.

pro rež... (Béďa - Mail - WWW)
Radost mi to nedělá nejsem takový.Ty si asi první v historii PS(letos je 60-té výročí),který stvořil Hojsovku ,jako rPS.Mě více zaráží,jakou si vyrobil dezinformaci,nejen upoutávkou na film,ale právě tou Hojsovkou.Člověk neznalý skutečnosti se bude někde do krve hádat,že existovala rota Hojsova Stráž,protože to řikal pan Miloš(režisér) a ten to musí vědět nejlépe,neboť tam sloužil a skutečný film potom takový lidi zhltnou i s navijákem.Po shlédnutí upoutávky,kde je hodně neskutečnosti(SiS,atd) mi vadí,že bývalý příslušník PS takto ji představuje veřejnosti více jak po 20-ti letech.Hodnotim dle ukázky,ta mi stačila.
Co se týče styku, tak jsme tam v r.1976 nebo 77 jednou v noci našli samopal opřený o kůl na pojítko nějakého roztržitého Jezeráka.
Buď

(milos - Mail - WWW)
Neuznávaš to, že se může někdo splést tak to nemá cenu abych ti odpovídal. Kdo se psa být tak si hůl najde. Jsi zauajtý a mícháš několik věci najednou. Svoji službu s vojenskými kamarády (kde se nám asi všem líbilo ,lepší než být někde v kasárnách) a system pro, který jsme sloužili. To musíš oddělit a to chci ukázat. Víš každý jsme na něco já jsi nepamatuji už od mala jmena, ale s fotografickou pamětí si pamatuji události a obličeje a také kdo mě co říká. Vadí mě to , ale nic s tím neudělám.

Miloš (Béďa - Mail - WWW)
Hůl nehledám,nemám to zapotřebí.Zatím.Hlavně jim v tom filmu ukaž ,jak vypadala skutečná železná opona(signálka).Nejezdi se, ale na ni dívat na Bučinu.Tam je totiž stejný paskvil.Věřim,že na film budou povinně chodit školy.

O čem to vlastně je (bude)!? (Jan - Mail - WWW)
Na to již částečně odpovídají citáty p.Pilaře i sám předpokládaný název toho filmu. Od toho díla očekávám všechno možné, jenom ne objektivní pohled na PS a její hystorický význam v životech těch tisíců lidí, kteří v ní aktivně sloužili, nebo s ní byly jinak spjati(třeba i jako civilisté žijící v pohraničí). Kdo si tohle od toho filmu slibuje, tak je dost naivní. Já jsem dalek toho, abych zde hodnotil režijní schopnosti p. Pilaře, ale vadí mi, že trošku kalí vodu. Každé takové dílo (zejména na toto citlivé téma),aby se to mohlo někde prazentovat a bylo to jak se říká "stravitelné", musí být poplatné době, ve které vzniklo. To je fakt se kterým se nedá nic dělat a pokud se za to někdo stydí, nebo bojí přiznat, tak se to stejně utajit nedá. To věděli i takoví režiséři jako Vávra (Král Šumavy) a Soukup (Drsná planina). Ti to však otevřeně říkali a nestyděli se za to.
Nelze popřít, že PS za léta své existence prošla určitým vývojem a zejména v posledních 20ti letech své existence (jako ostatně všechny mocenské složky) , byla zneužívána vládnoucí garniturou k upevňování své moci. To ale není nic vyjímečného ani v současnosti, v zemích , ze kterých jsou nám připomínány demokratické principy při jakékoli příležitosti. Proto mi také hodně vadí, když je čest a odvaha vojáků zaměňována, či spojována s odpovědností a skutky politiků. Také si myslím, že bychom se měli jako národ více oprostit od těch přehnaných sebemrskačských tendecí, které máme jaksi dost v povědomí zakořeněné a jsme ochotni pošlapat cokoli, hlavně když nám za to někdo zatleská a nebo to přinese nějakou "zlatku". Obávám se, že to bude případ i tohot filmu.
Všude po světe byly a stále jsou nějaké hranice, které jedni střeží a druzí je z různých důvodů bez povolení překračují.., a to nejen v srdci Evropy. Kdo z těch dvou má být hradina a kdo ten padouch, či slaboch, mi jaksi vyplývá z kontextu těch citátů vedle názvu toho filmu.
Ta scéna v upoutávce , kde se střílí do nezbrojených civilistů mne osobně nijak moc nepřekvapuje, protože ta jen objektivně řečeno vyjadřuje současné povědomí řadového občana o tehdejší každodenní službě u PS, tak jak je seustavně a zcela cíleně utvářeno od roku 1989. Neříkám, že se to nestávalo, ale jen sami bývalí příslušníci PS a jejich nejbližší příbuzní dneska ví, že to byly případy spíše vyjímečné, než obvyklé. Sloužil jsem u PS také, sice již v 60. letech, ale svědomí mám čisté a nikdy jsem neměl důvod se učit s ním žít, nebo jej zpytovat jako válečný zločinec. Již jsem to tady někde napsal: My jsme sloužili své zemi a ne nějakému podělanému režimu, jinou zemi jsme tehdy neměli a nemohli jsme si vybírat. Jestli má p.Pilař potřebu se učit žít se svým svědomím, je jeho věc. Jestli byl v KSČ ,nebo nebyl, není vůbec podstatné a myslím, že to tady nikoho ani moc nezajímá.
Možná , že p. Pilařovi křivdím a všechno je jinak, ale mám vážnou obavu, že mám pravdu. Kéž bych se mýlil.

(Kamil - Mail - WWW)
Uvidíme..

Odsuzuji! (Petr V. - Mail - WWW)
Jednoznačně film odsuzuji předem. Debilní počin! Komunismus jsem v mládí zažil a se svou proříznutou hubou a smyslem pro pravdu bych šel brzy do kriminálu. Proč ale točíte takovouto blbost a jednom člověku (jakém?) a nenatočíte o tom, že v té době byla ČR jednou z nejvyspělejších a nejbohatších zemí světa, pak přišel jeden velký zloděj, který zplundroval tuto zem ve jménu demokracie do stavu rozvojového státu a dneska dřepí ještě na hradě a ostatní mafiánci pod ním? TO PRŮSER! Ne že někdo přebíhal hranice, což se děje dodnes. Za komunismu odešlo z této země 0,001% lidí, kteří byli nějak problémoví. Dnes od sud utíkají všichni schopní. Utíkají! Tento film je další z ukázek bezmezné české blbosti!!

( - Mail - WWW)
Nemám co bych dodal.Sloužil jsem na hrnicích 24 měsíců,ale tohle mi hlava nebere.Ten kdo tento paskvil natočil,tak nemá o službě u PS ADI TUŠENÍ.

Ahoj přátelé, film (Zdeněk Nagovský - Mail - WWW)
Před chvílí jsem se po delší přestávce vrátil z cest a musím říci, že jsem si s chutí přečetl debatu k avizovanému snímku. První dojem z ukázek je hrozný. Nedivím se proto některým vyhraněným reakcím. Ještě na videu scházela nějaká ta Hutkova tklivá zpívaná předmluva. Ale dost. Autor jistě není z hloupých a film bude v konečné fázi vypadat úplně jinak a nezařadí se do série prorežimních snímků, které vykreslují vše ve spojení s PS jako něco zvrhlého a ďábelského. K tomu mu s dovolením přeju vše dobré.

dotaz (Jiří Malý - Mail - WWW)
Ukázku jsem shlédl několikrát, ale než se nad ní začnu zamýšlet rád bych se zeptal pár drobností.Jsem starší ročník a nastupoval jsem k PS v roce 1962, ale nedovedu si představit,že nástup na pohraniční poplach proběhl s brigadírkami na hlavě a v jiných uniformách než maskáčích.Nevím jestli někteří nemají dokonce na krku kravatu.Prosím jenom od těch mladších upřesnit tuto drobnost.Ostatní bych si dovolil vyjádřit později.Díky. Jirka

odpověď na dotaz J. Malému (Petr 5.bPS - Mail - WWW)
Na začátku 60. let byla brigadýrka a kravata součástí vycházkového stejnokroje (snad vyjma služby na OPK apod., kde se nosily i do služby), v 80. letech to byly standardní součástky jak vycházkového, tak i služebního stejnokroje. Snad toto stručné vysvětlení stačí. Používání různých druhů stejnokrojů pro různé příležitosti by za celou dobu trvání PS vydalo na knihu.

Nechci být přehnaně (Sawyerik - Mail - WWW)
sarkastický, ale jestli pan Miloš Pilař je stejně dobrý režisér jako češtinář, moc by jsme od toho čekat neměli. Ale možná se mýlím a pak se rád panu režisérovi omluvím.
A jednu poznámku pro nick Jan. Krále Šumavy nenatočil režisér Vávra, ale Kachyňa. :o)

pro Sawyerik (Jan - Mail - WWW)
Ano byl to Kachyňa,nikoli Vávra, to se omlouvám

To nic. (Sawyerik - Mail - WWW)
Errare humanum est. :o)

Bony z Cetvin (Vlastik Bonček - Mail - WWW)
Sloužil jsem 81-83 na rotě Cetviny 4.rota od Lipna.Sdílím pocity všech a dodnes jsem hrdý ,že jsem střežil naši vlast,a dalších 10let střežil a převážel vězně.To je taky třeba,aby ti slušní měli klid.Avšak zdá se ,že jde zase jen o peníze a slávu tvůrcům filmů o peesácích.A do čela si dali Hudku..A my potajmu a tehdá tiše hráli pana Karla Kryla.My víme, kde je sever Hudko a spol.Bony z Cetvin

Režisér (Béďa - Mail - WWW)
Krále Šumavy, Otakar Vávra, se 28.2.2011 dožívá 100 let.

SORRY (Béďa - Mail - WWW)
opravuji,netočil Krále , Vávra

pro režiséra (Josef Urban - Mail - WWW)
ten případ, který je v upoutávce, kde tří pohraničníci střílí do kluka jako do terče jsi opravdu zažil na vlastní kůži? A co ty další avízované autentické příběhy, na to jsem opravdu zvědav, to jste tam na rotě museli mít provoz jak na pěší zóně.Já jsem sloužil na západní hranici v 60tých letech, měli jsme 13 zadržených během roku, ale vše v klídku bez použití zbraně. Ani v rámci celé českobudějovické brigády nepamatuji během vojenské služby nějaký indcident při použití zbraně při výkonu služby a jsem přesvědčen, že na jiných brigádách to bylo podobné. Samozřejmě během trvání PS k některým takovým případům došlo, ale to je zanedbatelné procento všech událostí zadržení na SH. Navíc, každé použití zbraně bylo důsledně prošetřováno a při zjištění pochybení následoval tvrdý trest. Takže závěrem pane "režisére", bývalý peesáku,tobě nejde o skutečné výpovědi příběhů vojáků PS v běžné službě, ale o krvelačném příběhu na státních hranicích,nevím jakou skupinu obyvatel chceš tímto filmem oslovit, mladí nemají potuchy o osmmašedesátém a ti starší vědí své, ale určitě se tímto filmem zavděčíš dnešní vládní garnituře, jejímž cílem je účelové zkreslování minulosti a rozeštvávání lidí. O prachy jde až na prvním místě, takže mnoho úspěchů.

kronika (franta.flinta - Mail - WWW)
Na tomto blogu už jsem uváděl kde se dá na netu vidět krinka 7 brigády PS Sušice ...........takže pokud budete chtít tak uvidíte jaké to bylo s narušiteli vně i do vnitř

pro J.Urbana (Jan - Mail - WWW)
Já jsem sice tady již k tomu napsal komentář, ale tak nějak ve skrytu duše jsem si myslel, že to asi bude opravdu film o PS a p. Pilařovi křivdím. To mne však rychle přešlo když jsem se podíval na stránky firmy MILD Production, kde jsou obsah a podstata toho filmu stručně popsány. V žádném případě to není film o PS. Ta tady tvoří jen rámcovou kulisu zřejmě pro zvýšení atraktivnosti prostředí. Obejktivně se tam dají chápat jen ty uniformy, zbraně psi a možná to auto. Já nemám nic proti politickému přesvědčení p. Pilaře a mně osobně se po komunistickém režimu také nestýská, nicméně si myslím, že tenhle film lze chápat pouze jako určitou dramaticky ztvárněnou obžalobu tehdejšího režimu a mohlo to být také otevřeně p. Pilařem řečeno. Jinak na tohle a podobná témata však již byla od roku 1990 natočená celá řada filmů a seriálů a žádný kasovní trhák to zřejmě nebude.

Vlastik Boncek (Honza - Mail - WWW)
To je dobre Vlastiku, ze vite kde je sever. Ale Hudku zadneho neznam. Ze by to byl Pavel Hutka? Jestli jste takhle strezil SH tak to bych asi jako narusitel nemel tezke projit. Co myslite? HUDKO.

olympus720@post.cz (Jirka L. - Mail - WWW)
Nedá mi to a opět se musím vyjádřit k této diskuzi. Nesloužil jsem u PS, ale u ČSLA v 80 – sátých letech, jen tak pro formu. Všem těm, kteří zde píší že jsou hrdí, že střežili hranice své vlasti nemám za zlé, že si to mysleli během své ZVS, ale vadí mi, že po 20 – 30 letech nejsou ochotni vidět svou službu v souvislostech doby, ve které tato služba probíhala. Pamatuji si mnoho rozhovorů s kamarády z osmdesátých let, kteří sloužili u PS v té době a jasně sem si uvědomoval, jak je služba tzv. “semlela“.
Z obrovskými pravomocemi a pocitu síly se zbraní v ruce , které byly svěřeny devatenáctiletým klukům u PS v té době se ne každý dokázal vypořádat tak , aby dokázal rozlišit, co je ještě služba vlasti a ochrana hranic a co už je politikum. Tito vojáci nevěděli mimo jiné nic o rozsáhlých sítích donašečů a udavačů a co je vše za tím, brali upozorňování na pohyb kohokoliv cizího 30 km od hraničních kamenů ( samozřejmě zveličuju ) jako kamarádskou a nezištnou pomoc civilního obyvatelstva.Já si dnes také uvědomuji rozdíl mezi ochranou naší vlasti při napadení naší vlasti nepřítelem a tím jak jsme byli např. zneužiti k tomu, že jsme se zbraní v ruce hlídali hřbitov, kde byly pochovány ostatky Jana Palacha, aby disidenti nemohli uctít výročí památky jeho hrdinného úmrtí.
Mluvím samozřejmě o osmdesátých letech min. století, kdy služba u PS byla z větší části nástrojem upevňováním pozic vládnoucí strany, než bdělou stráží před pronikáním tisíců agentů z kapitalistické ciziny.
Co se týče filmu samotného, vidím v tom především příběh z oné doby a divím se, jak se zde diskutuje o rekvizitách, autech, použité signální stěně apod. V jakémkoliv filmu z historie a nějakého specifického prostředí se vždy najdou desítky věcí, které přesně nesedí a pamětníci jej mohou napadnout. V tomto případě ale není deklarován autentický dokument z té doby, kde by musely být všechny reálie úplně přesné, ale jde především o umělecké ztvárnění zážitků z ostrahy našich hranic, kde lze takovéto drobnosti pominout.
Co by se ale nemělo prominout, je to, pokud by ve filmu byli vyobrazeni pohraničníci jako bytosti bez rozumu, střílející bez varování po všem co se jen pohne, což tvůrce popřel, takže bych nechal podrobnější recenze až po premiéře. Musíte se mnou určitě souhlasit v tom, že podle traileru se v žádném případě nedá hodnotit film jako takový.

for Jirka L. -ČSLA (Stanislav - Mail - WWW)
Příteli, podivuješ se nad hrdostí některých z nás kteří tento pocit vyjadřují po třiceti letech v souvislosti se službou při ochraně našich státních hranic. Cítím povinnost se k těmto kamarádům připojit. Ta hrdost je s odstupem času čím dál větší. Je to zákonité. Upozorňuješ na to, že by jsme měli věci chápat v souvislostech. Právě souvislosti a to nejenom historické, ale i ty které korespondují se současnou zločineckou dobou u mě, a myslím i u ostatních, tento pocit ještě zvýrazňují. Píšeš o našich obrovských pravomocích. Ano byly. Je potřeba si ale uvědomit, že ty byly dány zákonem a my všichni, nebo alespoň většina z nás si spíše uvědomovala tu obrovskou odpovědnost. Někomu mladšímu je dneska poměrně těžké toto vysvětlovat. Odpovědnost je totiž dnes prázdným pojmem. V době, když jsme sloužili, byl každý náznak zneužití stanovených pravomocí přísně stíhán. Zažil jsem několik veřejných soudních líčení, kde odsouzený pohraničník odjížděl rovnou směr Sabinov. Nebudu vůbec reagovat na tvou poznámku o rozsáhlých sítích udavačů a donašečů. Ten kdo byl „semlet“ jseš ty sám. Připouštím, po dvacetiletém totálním výplachu mozků, je dnes pro řadu lidí velice těžké zachovat si střízlivý nadhled a schopnost objektivního hodnocení doby ve které jsme žili. Z výše uvedených ukázek jsem přesvědčen o tom, že připravovaný film nebude v tomto směru výjimkou.

(Láďa 83-85 - Mail - WWW)
No,já si pánové myslím,když to tak čtu,že žádný z nás na čáře nebyl tak zfanatizovaný aby si neuvědomoval tu špínu kolem nás.Síť pPS od škol po zaměstnance JZD a státních lesů,horké telefonní linky,z našich řad mnoho pátračů.Většina kluků na které vzpomínám byla i v těch 19ti letech dost inteligentních na to aby se dokázali orientovat a hlavně dávat pozor "kam šlápnout"!Těžké chvilky agitace,pohovory s kontráši a lákání do řad tehdejší policie(VB).Několik jich padlo do sítě intrik a pod podmínkou buď-anebo,podepsali.Kolik takových bylo ,ač byli mnohem starší!Po hodinách PŠM jsme neměli kolem hlavy svatozář,ale starost jak vydržet v lese do rána bez omrzlin,jak se postarat o psa,který měl tehdy hodnotu asi 5-6tisíc korun(vycvičený s vy sokou úlohou)-za ztrátu nebo smrt byl trest-NA TVRDO.Vymytej mozek jsme měli z tzv.mazácko-furťáckýho šikanu,ale i to ročník po ročníku sláblo.Píšu tak obšírně proto,aby v žádném filmu nebyly použity postavy pohraniční stráže jen jako dobové rekvizity,byli jsme obyčejní kluci,dnes s ujasněným názorem na prožitý život a s lehkou nostalgií ve vzpomínkách.Se zbraní jsme byli nuceni(zákonem o použití...)zacházet s rozvahou i bez psychologických testů ,ale popravdě řečeno,nebýt střelnic tak jsme ani nevěděli co ten sapik umí.Podle terénu a ročního období jsme to měli více či méně náročný na službu a plnit si povinnosti?Ano k tomu jsme byli vychováváni a v tom je ta hrdost.Byla to čest sloužit s lidmi na které se dalo spolehnout a kteří pomáhali přežít ty dlouhé dva roky .Na co budou vzpomínat dnešní devatenáctiletí?Na prosezené úřední hodiny na pracáku?
Za komunistů se říkalo působení na myšlení lidí mediálním způsobem-Ideologická diverze,jak se tomu říká v demokracii?

palec nahoru....... (franta.flinta - Mail - WWW)
jo tak to koukám pročetl jsem komentáře ale poslední byl psán s chladnou hlavou ..
tady vkládám odkaz na kroniku Sušické brigády kde každej může přečíst jaká byla frekvence narušitelů v uváděném místě ,ale třeba od roku 1970 do 1990............
http://www.geosumava.cz...=dokument

(Vlastik Bonček - Mail - WWW)
Pro Honzu-Mail-WWW.Ono je zřetelné, kdo to po kápíčku mašíruje, ano je to Hutka.A jaký jsem ,člověk mohou posoudit mí přátelé.Tak zas někdy,až příjde nějaká ta chyba v písmu.Vlastimil Bonček

Hudka (Honza - Mail - WWW)
Ta chyba se stala 2x. Jednou chybovat je lidske. Kdo ale udela stejnou chybu znovu je *********

(Vlastik Bonček - Mail - WWW)
Tak se aspoň vystrčte s celým jménem,příjmením,když už jsem Vám nepad a uveďte rotu ,A jestli jste na vojně vůbec byl,jestli jste vůbec dozrál a kolik je Vám let?Ale třeba nechcete najít společnou řeč.Tak se,prosím nechte donosit.Už s Vami nehodlám tratit čas.Bony z Cetvin

......... (franta.flinta - Mail - WWW)
Jste děti??

Re:Honza (noveudoli - Mail - WWW)
Rád bych jen upřesnil,pan Hutka(skalní příznivec PS) je křestním jménem Jaroslav a ne Pavel jak nám výše sdělujete..NÚ

Vlastik Boncek (Honza - Mail - WWW)
To je dobre Vlastiku, ze vite kde je sever. Ale Hudku zadneho neznam. Ze by to byl Pavel Hutka? Jestli jste takhle strezil SH tak to bych asi jako narusitel nemel tezke projit. Co myslite? HUDKO.

Červené vršky hraničních patníků (Jurek Borowik - Mail - WWW)
Zdravím všechny pohraničníky?

Nejsou to náhodou hraniční patníky na čs-polské hranici? Soudím tak podle červených vršků patníků, v té ukázce je to ale dost špatně vidět.

Jinak celá ukázka mě rozřehtala, připadá mi to jako nepovedená hra skautíků kolem lesní školky ...

(Jurek Borowik - Mail - WWW)
Jinak zdravím autora tohoto webu, držím palce a vydržte!

To znám (babrle - Mail - WWW)
Pro Bonyho z Cetvin:
U PS jsem nebyl, ale u SNV a později VS ano. Podle vašeho sdělení to asi taky znáte. Sloužil jsem v Příbrami, taky v Plzni, Horním Slavkově, Valdicích, to v v roce 1990 na výpomocích.

Pohraničí,jako předěl světů. (S.Leinweber - Mail - WWW)
V paměti národa bude železná opona a vše,co se na obou stranách hranice odehrávalo, doufám navždy minulostí.Pravdu o faktech konání obou společenských a politických protipolů vnímal jinak člověk žijící ve vnitrozemí,jinak ten,kdo na hranicích sloužil a jinak ten,kdo tam,v území zánikovém(v případě války území prvního sledu) pásma bydlel.Jen jeden fakt rozhodoval o tvoření života okolo hranice a od ní na východ.Totalitní éra soudruhů ze sovetského svazu udělila komunistickou ideologií a kultem osobnosti vražednou ránu normám chápání lidského chování,hodnotám.Pro idealismus života v nesvobodě svázal další etapou ve studené válce Evropu.
Proto dnes celá generace je životy mimo chápání správných dějů vývoje.Pokřivenost,vlastní sebelítost ze změny je adresná výchově v komunismu.Stále se snažíme srovnávat něco,co nikdo v historii nepoznal.Devastací celých národů ve jménu utopistického pokroku je dnes výsledkem i to,že se nedokáže mnohý člověk žijící v minulém režimu srovnat s tím,že je tu práce s narovnáním lidského potenciálu více,jak na 100 let a návrat k hodnotné společnosti se základními lidsky čistými prvky je otázkou i dnešní,kříž minulosti nesoucí soudobé generace.Kdo chce vidět černé,vidí tak.Ohledně narušení hranic v 80.letech se dá jen dodat,že realita hranice s ostanatým drátem byla ta,že zvětší části se nedovoleného překročení hranice dopouštěli občané NDR.A to jak pozemní cestou,tak letecky a byla to rána spíš politická.Z NDR ,ČSSR a dalších států neutíkala jen ,,spodina",ale právě kapacity,které NDR drželo přesně jako v kleci.Z politického režimu profitalo plno lidí.Svědomí je jen jedno.Lež se dá zveličit.Lidi zastrašit.Pravda je ale neumlčitelná.Po roce 1989 armáda a ministerstvo vnitra vytvořilo opět stát ve státě a přisvojilo si hodnoty,které nedokázalo rozumně využít a dojisté míry dodnes ekonomicky je podepsáno na osudu objektů a to nejen v pohraničí.Falešné zástavy bankám,po nás potopa,odvzdání objektů doslova času a podobně je jen výsledek uvažování lidí,kteří u majetků armády byly jako první.Katastrofa pohraničí,jeho rozkradení je proto také na ideovém základě propojeného s celou strukturou armády a velení misisterstva vnitra.Stejně tak,jako po konci 2.svět.války při dosídlování pohraničí,tak i po r.1989 se pohraničí vyrabovalo a to ne místním obyvatelstvem,ale hlavně nájezdy majetkových podvodů s nemovitostmi zahrnující i majetky PS útvarů.
Je třeba připomínat minulost,pravdivě ji sdílet s další generací a pokud možno.Nedělat si ze svých splínů nad minulostí růženec.Stav dnešního společenského a politického života vyplívá právě z minulosti,ve které právě mnozí z nás selhali.O to víc se máme snažit reálně chyby vidět a vyvarovat se dalších.A předevší.Ukončete válku se svým okolím.Je to jen předčasné pohřební brečení nad vlastními životy.

Trochu od věci. (joe - Mail - WWW)
Předávám link na zajímavý článek o bratřích Kazarových. Nikdy jsem o nich neslyšel, až v diskusi bývalých péesáků z Kvildy.
http://www.militaria.cz...h-k-.html

PŠM (Jan - Mail - WWW)
Nelze to nazvat jinak. Článek toho pána o pohraničí mi z metodologického hlediska a silně arogatní formou argumentace připomíná přednášku nějakého politruka, nebo tajemníka na úrovni OV KSČ. Tehdejší ideologie také měla snahu řadu problémů přisuzovat "přežívajícímu buržoaznímu myšlením části pracujícího lidu a jeho zaostalosti". Takže to není nic nového, ani originálního, ale je to zřejmě dobře vymyšlená ideologická finta. Nicméně v reálném čase mi připadá tahle a podobná argumentace čím dál víc trapná a velmi laciná. Ve skutečnosti jde o naprostou negaci a hlavně likvidaci veškerých hodnot, které lidé vytvářeli po celá léta. To bylo markantní jak po roce 1948, tak i po roce 1989. , tady bohužel v té materální sféře obvzvlhodnot, které se vytvářelipo celá léta
Nevím jestli patřím k té generaci, která je podle autora "mimo mísu" při chápání správných dějů , ale "Poučení z krizového vývoje" už tady také bylo! Mám obavu, že autor příspěvku je sám tak trochu mimo a dobývá se do dveří, které byly již dávno otevřené.
Původně měla být moje reakce podstatně delší, ale protože příspěvek p. Leinwebera pokládám za hrozný ideologický blábol, bylo by to vůči tomuhle webu dost nepatřičné

S.Leinweber (Karel Runkas - Mail - WWW)
píše jako poeta ale aby se mu to " rýmovalo", používá vymyšlené a nsprávné slovní obraty.Zvlášť zajímavá je pasáž:"že je tu práce s narovnáním lidského potenciálu více,jak na 100 let a návrat k hodnotné společnosti se základními lidsky čistými prvky".Ano, už se to "podařilo" a ne za 100 ale za 20 let.Beohlednost,sobectví a honba za penězi, jako hlavním ukazatelem úspěšnosti.Člověk člověku vlkem, solidarita se nenosí, tedy jen když se dostanu sám do úzkých.Ale to snad nejsou "lidské rvky". To je zákon džungle.A ohledně přechodů SH, to už autor skutečně přehnal. Znovu musím uvést odkaz na dokument ÚSTR :http://www.zokscmholysov.estranky.cz...

(Raxel - Mail - WWW)
To s tim narovnáváním 100 let je samozřejmě blbost. To jsou 3 generace.... a zkuste třeba dnešním mladejm vysvětlit co to byl Tuzex, že se džíny nedali koupit v běžnym obchodě, že se k tomu když si chtěl jet lyžovat do Alp musšel vyjádřit náčelník OOPV, atd., atd..... prostě to jde daleko rychlejc. Ty mladí už naštěstí nemaj zkušenosti s tim jak fungoval socialismus. Bohužel my jsme to měli možnost poznat......

Re: Raxel (ADMIN - Pohraničník . - Mail - WWW)
Raxeli,
nezapomeň také na "BANÁNOVÝ ARGUMENT" :-)
(na banány se musely za socíku stát fronty).

to ADMIN (Raxel - Mail - WWW)
To máš pravdu.... ale nějak nemůžu pochopit, proč cocialismus ty fronty na banány organizoval teď je nějak nikde nemůžu zahlídnout..... že von těm Pláteníkům (rozuměj tajemníkům OV KSČ) zapoměl někdo říct že to jde i bez nich :-))))

Tyto debaty (Karel Runkas - Mail - WWW)
na politické téma jsou pořád o tom samém. Použil bych oprovené přirovnání S.Leinwebera : Každý tento režim chápe jinak. Jinak ten "úspěšný" který byl ve správný čas na správném místě, jinak ten který má slušně placenou práci a jinak ten, který má tu smůlu, že třeba několik let běhá po pracáku,nebo člověk po padesátce.Ale vysvětlovat bychom svým dětem měli. I ty Tuzexy, banány ale i to, že po vyučení či škole "museli" přijmout jednu z nabízených umístěnek,že založení rodiny nebylo luxusem.A třeba i to, že není pro mne největším štěstím, když sousedovi "chcípne koza".

Film : pre autora -Miloš (Maťko - Mail - WWW)
Nedá mi , aby som sa nevyjadril k tým ukážkam. Treba si uvedomiť, že tento film bude mať možno široké spektrum divákov ktorí nikdy nepoznali problematiku PS. Napriek tomu, že sám som slúžil na čiare dosť ma zarazila scéna s trojicou vojakov ktorí strieľajú na narušiteľa plaziaceho sa na zemi. My ktorí sme tam slúžili vieme že je to fikcia a úplne nereálne. Zaráža ma skôr to, že takéto scény vrhajú zlé svetlo na nás všetkých ktorí sme slúžili na západnej hranici a autori filmu nás postavili do pozície bezcitných vrahov bez štipky súdnosti. Túto upútávku som sledoval spolu s manželkou ktorá pri zhliadnutí tej scény ktorú som popísal začala prevracať oči a vyjadrila že ona takého filmy nemusí pozerať a urobilo sa jej nevoľno. Miloš kedže píšeš že si sám vykonával ZVS u PS iste vieš ako to tam bolo a mohol si trošku dohliadnuť aby sa dej filmu aspoň ako - tak približoval realite.

Nevím co na to říct (Jiří Malý - Mail - WWW)
Pokud bude celý film v takovém duchu jako ukázky, budou PS u lidí co mají alespoň trochu představu o vojně tak trochu za blbce.Když už autor absolvoval jak říká výcvik u PS,měl by své zkušenosti lépe využít.Jen pár postřehů.Rádoby filmoví vojáci při střelbě prostřelí narušiteli nohy a přitom je vidět jak zavírají oči.Jejich poloha klečícího střelce je v naprostém rozporu s tím aby vůbec něco zasáhli.Nemluvě o umístění sumek se zásobníky. Jak by je pravou rukou tahali, když touto rukou drží zbraň.Jinak to musela být pekelná střelba, když záběr v detailu ukazuje jak zůstal závěr v zadní poloze po vystřílení celého zásobníku.Škoda, že tvůrce neuvádí, kdo mu dělal VR, rád bych se ho poptal na střelecký výcvik.

Černé jezero (Šimlík - Mail - WWW)
1.rPS Černé jezero 7.bPS Sušice střežila úsek státní hranice od HM 28/2 po HM 31.Rota byla dislokována 100 m od Černého jezera ve středu úseku.Jezero dělilo SIS/U-75 a od r.83 U-80/ na dvě části po 10 úsecích.Terén byl horského charakteru bez KP vlevo a části vpravo.Převýšení od mostu na Hamry 658nm po Jezerní horu 1343nm bylo 685m.Typ roty byl 68 ve stálém oslabení.Výkon služby byl postaven na fyzické zdatnosti všech a vycvičenosti služebních psů na stopě.U roty byla část oddílu lyžařů RH.VR,VČ-1 a VČ-2 byli výkonní sportovci.Systém OSH byl rozdělěn na letní a zimní ochranu.Ve stěně Čertova jezera /1200nm./stál piket ze kterého vycházela 1čl.hlídka na pozorovatelnu Rozvodí,psovod a člen pak prováděl zásah na SIS.Na hrázi Čer.jezera byla další 1čl.hlídka jako strážný roty.Pravou stranu držela poplachovka s ranní a večerní KH.Při vyšších stavech pak KH na hranici HP.Z roty byla vysílána SkP a clona při zásahu na Jezerní - Bílá strž.Zimní ochrana/po pádu lavin v karu Čertova jezera/ přešla na variantu dvě-stálá kontrola lyžnice.Kdo spadl dolů ze stěny měl smůlu.Výborné výsledky střeleb pohr.cvič byly jednou z podmínek získání Vzorné roty.Rota byla přednostně vybavována zkušební vystrojí a jinou technikou.Celková připravenost umožňovala splnit HLAVNÍ úkol/což ale nebyla OSH/skryté v heslech PTZD...Toliko stručně k jednotce u které čet.Miloš Pilař ve funkci kynologa jednotky vykonal ZVS.K filmu...udělat film o nedávné době v současné situaci asi není legrace.Nelze překonat Krále Šumavy.Není v politickém zájmu ukázat těžkou službu ve člunech na Dunaji,v miliardách komárů na Dyji a Moravě,v mlze,děšti a sněhových vánicích v horách Šumavy a Českého lesa,kterou prošlo desetitisíce chlapů.Jaksi se zapomnělo,že PS odmítla jít v 89 do Prahy,že jsme zabezpečovali návštěvu Jana Pavla II.a doplňovali policii.Mám projeté a procourané skoro celé Bavorské pohraničí a v každé vesnické hospodě tam mají tabla z 1,2 sv.války včetně těch co sloužily již v nové něm.armádě.Když sem se ptal "proč",tak mi řekli,že to je jejich historie aby nikdy nezapomněli....Náš stát nás posílal sloužit na hranice jako finanční stráž,stráže obrany státu,PU SNB,červené vojáky,pohraničníky a pohraniční polici k zabezpečení jeho zájmů.Jsou to jeho dějiny a desetitisíce mužů a žen se nemusí za nic stydět.Přeji filmu úspěch a my co jsme sloužili se na něj dívejme s porozuměním.Přeji všem zdraví.

jo tak ....... (franta.flinta - Mail - WWW)
to je jistej palec nahoru .......Pane Šimlík jste asi z jiného světa bo co ???Zřejmě jste sloužil u PS ale takle s nadhledem napsanej komentář jsem nečetl zde i když si myslím že tu jsou inteligentní lidé vždy kampánek zklouznou někam kam asi nechtějí ..........a proto říkám palec na horu ......:-))

to joe: trochu od věci (honzahami - Mail - WWW)
O bratrech Kazarových píše R. Kalčík v povídce "Bílý list" ve stejnojmenné knize z roku 64. Z vyprávění na rotě v roce 65 jsem se dozvěděl od aktivních účastníků, že zátah na bratry Kazary /v té době hledané vojenské zběhy/ probíhal v oblasti Nových Hutí u Borové Lady.Tam byli zadrženi.

film (Michael Kraus - Mail - WWW)
Hallo ich möche den Film gerne kaufen
Wird es ihn auch in deutscher Sprache geben ?
danke für eure Antworten

Michael Kraus (Jirka Nováků. - Mail - WWW)
Der spielfilm ist noch nicht fertig. Du muss wartet bis jahr 2012 :-)

pro Jirku Nováků (Jan - Mail - WWW)
No, ti Němci až ten film uvidí, tak se radostí zblázní a hned ty buzerkontroly na jejich silnicicích za naší hranicí zruší.

attn: Šimlík (Radek - Mail - WWW)
Naprosto brilantní příspěvek, paráda !
Když jsem před léty v SRN omylem narazil na sraz bývalých příslušníků SS nějaké divize, byl jsem z toho tehdy úplně v šoku... Jejich argument (i přes všechnu tu denacifikaci atd.) byl - je to naše historie...
Mimochodem: Když jsem za sociálismu navštívil naše severní pohraničí - v jistém městě jsme narazili na tehdy zcela super vilovou čtvrť. Ptal jsem se kdo tam bydlí - prý bývalí příslušníci wehrmachtu, kteří ale byli čs. občany a dostávali pravidelnou apanáž ze SRN/tehdy v převodu na tuzex. bony...

Film (Vašek - Mail - WWW)
Sloužil jsem u PS, nestydím se zato a jsem na to hrdý. Tento film je katastrofa,připadá mi to že chtějí znás pohraničníku udělat něco jako vrahy atd.Jsme ted v zemi bananistánu tak se ani nedivím.Lid byl a je vždycky ůplně blbej.Když mu dáte prostor,tak totálně zvlčí.

Žánrový hybrid manipuluje skutečnost (Jan - Mail - WWW)
Mám velký problém s každým filmovým či televizním dílem, které o sobě tvrdí, že je to „true story“, tedy „příběh ze skutečnosti“. Skutečný život na televizní obrazovku nebo na filmové plátno nikdy nedostanete. Každý film je pouze uměle vytvořeným, stylizovaným fikčním světem, modelem skutečnosti, jímž skutečnost tvůrci ohledávají, asi tak, jako si malé děti hrají s vláčkem nebo s kuchyňkou. Především to platí zejména o hraných filmech, ale jak čtenáři dobře vědí, skoro stejnou měrou to platí i o dokumentárních filmech či o televizním zpravodajství. To v žádném případě neinformuje o realitě, jde o subjektivní vizi světa, výběr určitých faktů, kterou televizní novináři vnucují světu.

Více zde:
http://blisty.cz/art/57127.html

Konec velké říše. (S.Leinweber - Mail - WWW)
Příměry o mém příspěvku jsou výpovědí o náhledu na každého ,kdo tu píše.V době nedávno minulé,v prosinci 1989 parta odboje napsala na viadukt v Chebu nad silnicí do města:Konec pohádhové říše.,,Timurova Charta"
Následně poté padla k zemi velká plechová červená ,reklama komunismu, hvězda z mostu na zem.
Je dnes dobře ,že aspon někdo se snaží minulost dokumentovat pravdivě.Tak, jako je film o kterém je tato debata.A kdo měl větší poradní znalosti,mohl se natáčení a příprav účastnit.Sebestředná zaujatost ale není rada.

Oprava textu (S.Leinweber - Mail - WWW)
Pohádkové.Samozřejmě.

7bPS Sušice (stenlly - Mail - WWW)
Tento snímek patří do kategorie sci-fi. Veškeré záběry tomu tak nesvědčují. Nic z toho není reálného ani příběh. Žádný z příslušníků PS by nestřílel na člověka již ležícího , ale použil by k zadžení sl. psa. Byl vždy součástí každé hlídky. A kdo zná a prožil výkon služby v uvedených letech - musí tento film opravdu vzít jako tezi na zdiskreditování služby PS 80 let minuého století.

1 rPS - Černé jezero + film (stenlly - Mail - WWW)
Našel jsem ve svém archivu záznamy o 7 bPS - Sušice od jejího založení a vytváření od roku 1945 - 1990 tak :
Mám přesné údaje o počtech případů na směru Železná Ruda - Zwiesel v letech 1980 - 1983. Zadržených ,ale i tzv. beztrestných narušení SH .Kdy se odehrává údajný filmovaný pokus zhora jmenovaného autora. V žádném případě se nejedná o pravdivý příběh spojený se střelbou proti narušiteli SH, který se snaží ve svém sci-fi filmu ukázat. Jsem ochoten po domluvě s administrátorem těchto stránek - vše zvěřejnit na hlavní stránkách.

Re: Stenlly (ADMIN - Pohraničník . - Mail - WWW)
Samozřejmě budu rád za jakoukoliv formu spolupráce,která by přinesla sem na blog Pohraničník nové informace i další zajímavé články.
ADMIN: Pohranicnik@bloguje.cz

Stenlly (Maťko - Mail - WWW)
Máš pravdu ja som to napísal v predchádzajúcom príspevku neviem či autor nepočítal s tým, že film bude mať široké spektrum divákov hlavne takých ktorí nemajú ani šajnu o službu PS. Tiež to vnímam ako diskreditáciu bývalých príslušníkov PS, vlastne nás možno aj nevedome postavil do úlohy bezcitných vrahov, ktorí strieľali na všetko živé čo sa hýbalo. Ľud bol vždycky blbí a toto je len prilievanie oleja do ohňa

8 RPS (četař-drsňák - Mail - WWW)
Byli jsme pohraničníci nebyli jsme vrazi. NATO POZOR!!!!

Nástroj totality východního bloku. (S.Leinweber - Mail - WWW)
Od roku 1948 odešlo na stráž socialismu a míru tisíce vojáků.Nehledě na vzdělání,vyznání,vlastní názor.Všichni se náhle během noci,po uplatnění zákona o branné moci dostali do role nástroje ideologického,mocenského zřízení ovládaného soudruhy v Moskvě.Žádný suverénní stát,jen figury pro rozvoj a podporu a ochranu totalitního režimu.Což potvrdil rok 1968.
Každý z nás,jak generace našich rodičů,tak dětí,je jen obět tohoto režimu.Státní moc nařídila,a tak se pod hrozbou zrady z lidí stali posluhovači režimu.Život v kleci.Nikdo nebyl vrah,byli jen oběti,všichni.

(jiri unger - Mail - WWW)
sloužil jsem 83-85 nikomu se nic nestalo žádné oběti na životech kontráš mi říkal střílej do hlavy mrtví nemluví ale nikdo by to nedokázal aspoň s mejch kamarádů ne

(jiri unger - Mail - WWW)
sloužil jsem 83-85 nikomu se nic nestalo žádné oběti na životech kontráš mi říkal střílej do hlavy mrtví nemluví ale nikdo by to nedokázal aspoň s mejch kamarádů ne

ZMĚNA - Diskuze v komentářích. (Pohraničník . - Mail - WWW)
Změnil jsem systém vkládání diskuzních příspěvků do rubriky KOMENTÁŘE.
Příspěvek můžete napsat a odeslat stejně jako dříve,jen se na weblogu Pohraničník objeví teprve až poté,co jeho publikaci schválím. Nebo se také neobjeví,pokud bude vulgární,nebo úplně mimo téma,které je v článku.
Déle než rok se snažím některým diskutujícím rozumně domlouvat,aby se na blogu Pohraničník chovali jako dospělí a rozumní lidé a zbytečně nezneužívali jisté anonymity internetu. Demokratická diskuze neznamená anarchii.
Bohužel,mé slušné jednání si někteří vyložili jako slabost. A jejich počínání zde na weblogu odradilo ty diskutující,kteří měli zde k tématům co říci.
Proto jsem se rozhodl tak,jak uvádím výše. A je mě zcela lhostejné,zda se to jisté,nejmenované skupině zdejších návštěvníků,nebude líbit.
A těm ostatním děkuji za pochopení,v podstatě se pro ně změní jen to,že už nebudou na blogu Pohraničník uráženi a hloupě zesměšňováni.
ADMIN: Pohranicnik@bloguje.cz

Dva roky ZVS u PS (Josef - Mail - WWW)
Za dva roky ZVS u PS a poznat vše pro natočení filmu o PS je nesmysl a pouze propaganda jak ti pohraničníci byli zlí,stříleli po našich lidech, kteří toužili po svobodě.Na čáře jsem odsloužil 12 let,jsou dnes i bývalí důstojníci PS, kteří pro kariéru byli ochotni udělat na čáře cokoliv a takoví jsou i dnes.Některé znám osobně a nebudu jmenovat,nestojí mě za to.Vypráví Vám p.Pilaři příběhy, které se nestaly a které si ve své fantazii starců vymysleli.Ptejte se bývalých vel.brigád,vel.rot a těch poctivých kluků, kteří na čáře sloužili ZVS a kteří ani dnes nezradili přísahu.

kritika (Sony - Mail - WWW)
Sloužil jsem v letech 81-83. Je to celé kravina! Signálka taková vůbec nebyla. chybí tam odrazová stěna a orné pásy. Poplachovka už gazy neměla. Celý zásah Ph v tom filmu je jak ze špatné učebnice. Už to jak celá poplachovka zaklekne a vystřílí zásobníky do nohou narušitele je absolutní hovadina. Ten kdo ten film natočil viděl Pohraniční stráž tak akorát z ponorky a ten kdo mu dělal "odborného" poradce sloužil tak maximálně u PTP. Tak mám pocit, že se nám opět vrací doba lživé propagandy!! Za celé dva roky u PS a 29dní voj. cvičení taky u PS jsem zažil střelbu naštěstí jen dvakrát! A teď to nejdůležitější- Pokaždé se střílelo po nás!!! Takže žádný hodný pán neutíkal za pravdou a svobodou, ale darebák utíkal před zodpovědností a zákonem!!! BUĎ

(Peter - Mail - WWW)
Zdravím všechny:-),
na hranici jsem nesloužil (na to jsem moc mladý:-). Přesto mě tohle téma velice zajímá.
Musím říci,že pohraničníci, nejsou žádní vrazi a snahu kriminalizovat jejich službu na hranicích, považuji za novodobí HON NA ČARODEJNICE a hledání obětního beránka!...je zajímavé vidět, jak některá část společnosti dychtí trestat vojáky za to, že konali svou službu na hranici, zatím co komunistický papalášové trestu unikli!Je zajímavé sledovat snahu vyšetřit zločiny komunismu a mít komunistickou stranu v parlamentu!?...není to absurdní?...ale tak to v tomhle světě chodí a jiné to nebude!
To co jste na hranicích dělali je správné.Hranice jsou proto hranice,že si přes ně nemůže kdekoliv kdokoliv chodit, jak se mu zlíbí.
Neobhajuji komunismus a považuji to zřízení za zničující, ale...zákony státu zněli jasně a všichni, kdo chtěli nelegálním způsobem přejít hranice moc dobře věděli co je čeká!A po pravdě vydat se po padesátých letech přes hranice bylobláznovství a veliký risk. A ti lidé to věděli. A pokud měli dost rozumu, tak se u cedule otočili a šli domů a kdo ten rozum "neměl", tak ve většině případech skončil v rokou PS(v těch horších, byl zraněn, či zahynul)...ale byla to volba těch lidí!!! Nikdo neměl co přecházet hranice mimo míst oficiálních přechodů. A je zcela zbytečné hovořit o tom, že režim byl jaký byl. To je totiž z hlediska narušení hranice vedlejší...na hranicích neměl bez povolení kdo co pohledávat a tečka...To byl zákon a ne jen u nás...Chceš ven? Chceš dovnitř?...máš přechod. A stejně tak je vedlejší, jestli by režim ty lidi oficiální cestou pustil, nebo ne...vše bylo polatné době a vládě která tu byla a historie nezná kdyby...pohraničníci dělali svou práci...ale co...když se Vás nepodaří odsoudit, tak Vás aspoň protáhnou media...a nebudem si lhát...media utváří názor lidí (bohužel)...proto chápu i Vaše rozpaky nad připravovaným filmem...
"" Nechcete se přeci Vy pohraničníci srovnávat s takovími hrdinami jako jsou pro tuhle vládu Mašínové!?)""
No asi jste při zadržení narušitelů, nebyli tak odvážní, jako tito bojovníci za pravdu a nedokázali jste chrabře podřezat svázanýho kopečkáře...kdyby jste poslušně nepostupovali podle řádu zadržení a pozabíjeli chladnokrevně pár lidí?, kdo ví?...třeba by jsta taky dostali nějaký ty pocty.
( Myslím to samozřejmě ironicky) ...ale co čekáte od lidí, jímž podobní po revoluci strhali z pomníků padlích rudoarmějců hvězdy!?...vždyť to byli všichni vrazi ne?!...tak jako Vy?!...a nejlepší je, když někdo začne vytahovat jak trumfy přešlapy pohraníčníků. To víte, že jste v ČSSR chybovali jen Vy!?...no jo!...ti co Vás dnes ostoudí, jsou totiž bezchybní, neřkuli, elita národa...no jo...samí slušní lidé bez vady, bez chyby,svatozář kolem hlavy...jen ta trůba jim chýba!:-)
pro mě jste dobří chlapy. A je mi šumák, co se kde povídá...oni tam nebyli.
Hodně štěstí...(sorry za hrubky)

1 komentář:

  1. Dobrý den

    Asi takhle,žádný s kluků na vojnu jít nechtěl
    byl totiž odveden a zařazen k útvaru
    kde složil vojenskou přísahu
    mluvíme totiž o vojácích a ty plní rozkazy
    tak proč se hojit na nesprávném místě
    proč se nepodívat na ty co je tam posílaly
    a co naši vojáci v zahraničních misích jsou
    podle vás také vrazy

    samozřejmě že uniformy vozidla a další věci s filmu ,,prosím pomozte,,
    nesouhlasí ale o to přeci nejde jde o dobovou záležitost

    a kus naší historie o kterou jsme se neprosyli ,,,Karel

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.
Vulgární a dehonestující příspěvky budou smazány.