1. srpna 2023

MÝM ČTENÁŘUM...

 "Mea Culpa, mea maxima culpa".

Ilustrační obrázek.


Ano, moji milí čtenáři, návštěvníci weblogu Pohraničník, vojáci PS, pohraniční policisté i civilisté vojnou nepolíbení, sypu si pomyslně popel na hlavu a provádím očistnou sebekritiku, neboť jak pravil soudruh Stalin: "Kritika a sebekritika jsou naší nejsilnější zbraní". No, možná přímo tohle Josif Stalin neřekl, ale v Československu 50.-60.let to byla oblíbená mantra soudruhů a činitelů lidosprávy :-)   

A protože "kádrový posudek si každý píše sám", pociťuji potřebu vám všem vysvětlit, proč jsem se od února 2023 na půl roku odmlčel. Vylepším si tím karmu, upřímnou zpovědí snad  odvrátím od sebe váš spravedlivý hněv abych se později pokusil navázat tam, kde jsem před půlrokem skončil.

Příčinou toho, že jsem přestal dělat na weblogu Pohraničník byl syndrom vyhoření. Vím, že je to dnes módní výraz, který požívají zejména lidé, jenž se rádi označují jako "sůl této země", politici, podnikatelé, byznysmeni s miliardovými obraty, zdravotníci i čučkaři z BIS. Vždy jsem se tomu smál, považoval jsem to za slabost intelektuálů a plachých introvertů. Do té doby, než to potkalo mě.

Měl jsem prostě takové období, kdy mě chyběla chuť do života, cítil jsem se jako mátoha a stálo mě hodně úsilí, abych to na veřejnosti, v rodině, mezi přáteli, kolegy nedal moc znát. Navíc, přidružily se i nějaké ty zdravotní problémy (co už, jsem starý opelichaný pes), v zaměstnání jsem byl občas více než doma (u mě moc nefunguje rčení, že když má člověk problémy, má se ještě více ponořit do práce). A nějak se to všechno nechtělo lepšit. Jasně,vím, že na chándru je nejlepší vodka Stolichnaya a na deprese Xanax. Bohužel, tvrdý alkohol už téměř vůbec nepiju a od léků se držím, pokud možno, zdaleka. U lékaře jsem už nebyl cca 13 let a jsem tomu rád.

Aby toho nebylo málo, tak naše republika, moje vlast, se od posledních voleb dostala do hluboké morální, kulturní a zejména ekonomické krize. Nechci tady řešit politiku, tak jen ve zkratce uvedu, že jsem volil ty druhé, ale nebylo to mě a i jiným spoluobčanům nic platné. Poprvé od období 1948 - 1989 tu máme opět vládnutí jedné (Pěti)strany, "fialoví Khmeři" plně ovládají vládu ČR,všechny ministerstva a vládní úřady, Poslaneckou sněmovnu, Senát ČR, prezidentský úřad, Českou národní banku i Ústavní soud. To hovoří za vše a není sebemenší světlo na konci tunelu. Navíc, tihle lidé u moci jsou všeho schopni, nemají sebemenší skrupule a změny, které otevřeně i tajně činí, budou nevratné a dotknou se nás všech, tedy i těch rozjásaných idiotů, kteří tomu nyní vesele aplaudují. To mě vážně netěšilo a netěší.

Navíc, zdálo se, že máme akutně nakročeno k aktivní účasti ve válce na Východě. Byť Ukrajina není členem NATO a nejsme ji ničím povinováni a nejsme UA nic dlužni, spíše naopak, už proto, že v krizovém období, za tzv Pražského jara 1968 byl spouštěčem vstupu vojsk Varšavské smlouvy do ČSSR Ukrajinec Leonid Iljič Brežněv, a většina okupantů z řad sovětské armády byli Ukrajinci (zeptejte se třeba gasudara Klička, současného starosty Kyjeva, co dělal jeho otec, jako ukrajinský okupant v Milovicích). Ovšem, nynější generálský panák na Pražském hradě, bývalý soudruh, oddaný, kariérní slouha čs.vojenské rozvědky, stejně jako náčelník Generálního štábu AČR gen.Řehka a ministryně obrany "Marfuša" Černochová si myslí něco jiného. Moc rádi by si na Východě zabojovali, klidně do posledního českého života (našeho, ne jejich, samozřejmě). Sociopat gen.Řehka se pak mediálně zviditelnil projevem, kdy vytruboval, že Česko prostě musí do války. Najděte si ten projev na YouTube, až z něj mrazí. Naposledy takhle vřískal J.Goebbels, když 18.února 1943 vyzýval k totální válce na Východě. Strašné. Bylo mě z toho mdlo. 

A tím "politickou vsuvku" uzavřu.

A tohle všechno, o čem teď píšu, mě dostalo k tomu "vyhoření" a nezájmu o cokoliv, včetně práce na weblogu Pohraničník. A přiznám se, že jsem si ještě nedávno myslel, že už s tvorbou pohraničářského webu nebudu pokračovat nikdy. 

Co mě přimělo ke změně názoru?

Cítím se o něco lépe, byť zdravotní potíže už mě asi nikdy neopustí, ale budu rád, když to aspoň nebude horší. Na druhé straně, jak to řekl jeden vojevůdce: "Vojáci, chtěli by jste snad žít věčně"?  A měl pravdu :-) Líbí se mě také jeden německý výrok, nevím, zda budu citovat správně: "Nur keine Panik, wir leben noch". Jsem naplněn mírným optimismem v mezích zákona, v zaměstnání teď toho nemám tolik a do té války na Východě, bojovat za evropské hodnoty a vyšší zisky korporací a bank zřejmě (aspoň doufám), také nepůjdeme. Bohužel, naše země je stále ovinuta temně fialovými mraky, ale s tím se, za daného rozložení sil, stejně nedá nic dělat. Český národ na barikády nepůjde a tak budeme i nadále brblat u piva a nadávat po interenetech.

Sečteno a podtrženo, vypadá to, že budu na weblogu Pohraničník pokračovat i nadále. Upřímně ale musím prohlásit, že toho času v hlavě nenosím žádný námět na článek. Mám po té půlroční pauze v hlavě vymeteno, žádné vzpomínky,o kterých jsem ještě nepsal se mě nevybavují a vrtošivá paní Můza se mě vyhýbá, žádný polibek se nekonal. 

Zatím tu mám v archivu připravený článek od Mirka Katzla, který, jak víte už z publikovaných článků tady na webu, sloužil v 80.létech na druhé straně Železné opony, v US.ARMY a jeho příběhy ze života běžného vojáka, bývalého občana ČSSR v americké armádě, bez příkras a politických slimejšů, jsou tady docela čtené. Možná, pokud bude mít M.Katzl čas a chuť, bude tady publikovat nějaké články související s ostrahou hranic. Ale nic neslibuji! Je to jen takový projekt, který by mohl být realizován. 

A stále platí má výzva, prosba, k těm, jenž znají weblog Pohraničník. Pokud jste sloužili u Pohraniční stráže, Oddělení OSH, OPK, Vojsk Ministerstva vnitra, u jednotek PVOS ČSLA, třeba na vidových hláskách, nebo máte jen nějaké vzpomínky na Pohraniční stráž jako obyvatelé příhraničních oblastí, sepište je a pošlete na adresu redakce. Pokud naskenujete i dobové fotografie, bude to skvělé. Samozřejmě, když budete chtít, vaši identitu udržím v tajnosti a nezveřejním ji, diskrétnost je samozřejmá, to je moje alfa omega.

Adresa redakce:  pohranicnik@gmail.com

Zkrátka a dobře, pomozte mě s tvorbou weblogu Pohraničník. K dnešnímu dni zde už bylo více než milión a půl návštěv a to není zlé na tak úzce specifické web stránky, no ne? 

POČET ZOBRAZENÍ STRÁNKY

099
191
260
396
448
529
641
753
867
954
1039
1148
1261
1373
1449
1537
1640
1735
1865
1971
2086
2150
2243
2351
2464
2529
2641
2746
2846
2919
 1546230

Ještě bych chtěl touto cestou poděkovat nejmenovanému dárci, který přispěl, na účet uvedený dole na konci webových stránek, částkou 1.000,-Kč. Vážím si toho. Ale, neboť nemám souhlas s uvedením jména donátora, nemůžu ho uvést.

Co jsem chtěl to jsem napsal. Ještě jednou se omlouvám za politickou vsuvku, ale bez ní by prostě moje zpověď nebyla úplná. A co na srdci, to na weblogu :-) 

Na závěr zde připojím jedno video, hudební klid s pohraniční tématikou. Klip se odehrává sice v časech studené války, ale v  zemi, ze které písnička pochází, nejsou hloupí a ochranu hranic si udrželi dodnes, podobně jako třeba v Polsku, Maďarsku, nebo v USA.

S pozdravem "Neprojdou"

Zdeněk - admin weblogu Pohraničník.  



VIDEO si můžete legálně stáhnout zde.


  


48 komentářů:

Zdeněk nygrynzdenek@gmail.com řekl(a)...

Poslyš Zdeňo... Hlavně vydržať. 🤠

Pohranicnik řekl(a)...

Re: Zdeněk.
Znáš to, kamaráde.
Nejak bylo, nějak bude.

Anonymní řekl(a)...

Myslím, že chápu... U normálních lidí asi všude podobný,,,
Jak říkával můj kolega: "Vycházíme-li z předpokladu, že nám není pomoci - můžeme být občas něčím pozitivně překvapeni"

Anonymní řekl(a)...

Zdeňku, částečná nebo úplná ztráta motivace čas od času potká každého a může dojít až k vyhoření když je věk přes padesát. Jde pak o to najít drobnější radosti, kvůli kterým stojí za to něco dělat. V tomto věku už asi žádnou novou díru do světa neuděláme.
Politicky a společensky mám názor naprosto opačný (alespoň ke všemu, co jste si postěžoval ve vaší "politické vsuvce").
Že jste nebyl 13 let u lékaře, může být někdy a někým vnímáno obdivně, ale pro vás a vám blízké to může představovat velké riziko do budoucna, zejména, když vaše konstituce již dávno není atletická.
Přeji, ať se vám vše v dobré obrátí.
H. Cx.

Anonymní řekl(a)...

Re: Anonymní.
Požehnané slova :-)
Pravdou je, že byly časy, kdy bylo hodně zle a lidé chválili.

Pohranicnik řekl(a)...

Re: H. Cx.
Děkuji za komentář. Asi máš v mnohém pravdu, ale, starého psa novým kouskům nenaučíš.
A že jsi z druhé strany barikády? To mě vůbec nevadí. Vadí mě ti oponenti, kteří znají jen vulgarity, jako ten řeporyjský čuňas z ODS.

Anonymní řekl(a)...

Zdeňku, pěkný článek! Poslušně hlásím, že jsem také starý pes. Nejsi sám. Začínám blbě vidět i slyšet. A k tomu jiné zdravotní problémy. Stávají se z nás dědci, kamaráde.

Ale možná bych to až tak černě neviděl. V ČR lidé chudnou, zatímco hoši z pětikolky si mastí kapsy. To je určitě pravda. Ale dnešní USA, Kalifornie, New York a takové ty podivné státy, to je hrůza hrůzoucí. Miliony lidí na ulici a není to jejich chyba. Leč mnohem horší to je v Mexiku a jinde dole na jihu. Korupce a chudoba tam jsou i pro občana ČR nepředstavitelné.

Tady v USA začíná politický boj, tentokráte ne na oko. Teď tu byl 4. červenec, oslava nezávislosti. Vše vybuchovalo a střílelo se. Pan Biden to sice sledoval, ale nadšen nebyl. Raději se šel rychle někam schovat. Pokud tady příští volby vyhrají tzv. demokrati, pak bude hodně zle.

Nějaká Ukrajina tady vůbec nikoho nezajímá.

Vím, že toto s tématikou ochrany hranic nesouvisí, ale snad i tak.

Mirek

Anonymní řekl(a)...

Ještě k tomu vyhoření. Také jsem si dlouho myslel, že je to kec. Jenže pak se mi to stalo. Učil jsem celá léta angličtinu a měl jsem toho plné brejle. Mizerný plat a závist některých učitelů, kteří sice měli doktoráty z filozofických fakult, ale nikdy nežili v žádné anglicky mluvící zemi.

A pak jsem v roce 2019 učil vojáky AČR v Ruzyni. Byli fajn, a navíc si mě cenili nejen jako učitele, ale jako kolegu z armády, byť z jiné země. Já a jeden kamarád z ČSLA jsme tam byli jediní učitelé-vojáci. Mám z té doby spoustu příběhů, pokud to někoho bude zajímat. Někteří civilové byli skvělí učitelé. Jenže buzerace Ministerstva obrany a Univerzity obrany. O výuce angličtiny nevěděli nic. Strašné materiály a strašný program, denně jsme porušovali autorské právo nesmyslným kopírováním z desítek učebnic. Bordel, a to naprostý.

Mirek

Pohranicnik řekl(a)...

Mirku, děkuji za oba tvé komentáře. Koukám, že v mnohém jsme oba na stejné lodi. Ale, jak už jsem psal v článku, "Kopf hoch, wir leben noch".

Pohranicnik řekl(a)...

Ho, hó, jasně, že by mnohé z nás ty příběhy zajímali :-)

Anonymní řekl(a)...

Milan.J
Zdeňku. Smekám pomyslný klobouk před tím, jak dlouho vedes tento veb. Máš můj obdiv.

Pohranicnik řekl(a)...

Děkuji, Milane.
Inu, dělám co mohu, své čtenáře si weblog Pohraničník našel a jsem rád, že ho čtou i civilisté a dokonce se čte i v zahraničí.

Johny řekl(a)...

S dovolením bych opravil několik oblíbených omylů:

L. I. Brežněv nebyl ukrajinec, to je častý oblíbený omyl. Brežněv se sice narodil u Dnipra na Ukrajině ale jen shodou okolností, protože se tam krátce před jeho narozením přistěhovali jeho rodiče a prarodiče za prací z Kurska, z vesnice Brežněvo, která leží v Rusku a kde žila (a ještě žije) jeho rodina. A sám Brežněv se hlásil k ruské národnosti, nikoli k ukrajinské. I ve svých autobiografiích se řadil s rodinou mezi Rusy.

V roce 1968 k nám vtrhla vojska téměř všech států Varšanské smlouvy s výjimkou Rumunska, to jediné se od Brežněvova plánu distancovalo. A že mezi nimi byli i ukrajinští vojáci je vcelku logické, z Ukrajiny to měla sovětská vojska do Československa nejblíž. Tohle bych Ukrajině opravdu nevyčítal. Ostatně nechybělo mnoho a o několik let později se mohla Československá lidová armáda podílet na "bratrské pomoci" Polsku.

google: ČSLA, operace Krkonoše,
nebo: https://cs.wikipedia.org/wiki/Operace_Krkono%C5%A1e

K politice bych snad jen připomněl, že před "Fialovou totalitou" tu vládl Agrofert a co nám předvedl, to bych raději ani nekomentoval. Stačí si vzpomenout na pandemii, nesmyslnou buzeraci, rotaci ministrů zdravotnictví, uslintanou Alenu a další ...

A i když se mi lampasák na hradě moc nelíbí, je to furt lepší, než kdyby tam seděl mektající estébák, co ani neumí česky. :-)

Sice mám k současné vládě výhrady, ale jsem rád, že ve vládě nemáme ani komunisty (partaj) ani estébáky ani debily typu Putina.

Ona demokracie sice není dokonalá,
ale nic lepšího zatím lidstvo nevymyslelo. :-)

Pohranicnik řekl(a)...

JOHNY
Tak úplně nesouhlasím.
Brezhnev se narodil v UA je tedy Ukrajinec. Stejně jako Nikita Chruščov, Ukrajinec, který daroval ruský Krym Ukrajině (to se to rozdává z cizího) a dnes je díky tomu zaděláno na konflikt UA-RUS.

Pravdou je, že dnes KSČM už není v Poslanecké sněmovně, nemá žádnou moc.
Zato silové struktury, justice, ad jsou doslova prolezlé těmi nejhoršími kariernimi bolševiky z 80.let.
Tteba president ČR, nebo teď čerstvě zvolený předseda Ústavního soudu. Komouš nejhoršího kalibru, co v 80.létech ČSSR soudil trestné činy tzv Nedovolené opuštění republiky.
A další kreatury bych mohl jmenovat...

Andreje Babiše také nemám rád, už za jeho roli v dobách Covid tyranie, anebo za to, že hlasoval pro umístění US základen v ČR. O tom, jak přišel k Agrofertu ani nemluvě.

Asi se v ničem neshodneme, ale máte svaté právo na svůj názor a své vidění světa, nebudu to nijak zpohybňovat.

Johny řekl(a)...

Myslím, že národnost se neurčuje podle místa narození - to opravdu nemusí být důležité - ale podle toho, k jaké národnosti se kdo sám hlásí. Třeba můj kolega by podle vaší teorie byl polák, protože se narodil ve Varšavě, ale stalo se to jen proto, protože tam jeho rodiče několik let pracovali. Přitom je občan Česka, hlásí se k české národnosti (občas i k moravské) a polsky neumí než pár slov. A s Brežněvem je to totéž, považoval se za rusa.

Nikita Sergejevič Chruščov se narodil ruským rolníkům v Kalinovce u Khomutovky, což je na území Ruska, takže s Ukrajinou toho také moc společného nemá - a i podle vaší teorie je to tedy Rus.

Krym až tak úplně nedaroval, pořád to byl velký SSSR, jen se ten poloostrov administrativně přesunul do ukrajinské svazové republiky. V podstatě to bylo totéž, jako když soudruh Mamula tvořil velkou Ostravu přesunem vesnic pod město. :-)

Pokud jde o Krym, tak historicky tohle území nepatřilo ani Ukrajině, ani Rusku, ale pokud už bylo k Ukrajině přičleněno tak to nikoho neopravňuje násilně ho obsadit - viz Budapešťské memorandum.

Ostatně sám Putin je v otázce území lehce zmatený. Jednou prohlásil, že by chtěl Rusko vrátit do jeho historických hranic - to bych rád věděl, co budou dělat Mongolové s tak velkým územím.

Že se nám ve státní správě stále objevují komouši nejhoršího kalibru je sice pravda, ale to není jen doména komunistů. I v jiných partajích se angažují kariérní hajzlové, to je bohužel součást politiky. Důležité je, že o svini můžeme říct, že je to svině a že nás za to nezmastí Stb či Kgb. :-)

Pohranicnik řekl(a)...

Re: Johny.
Ano, máte pravdu. Nikita Chruščov byl opravdu Rus.
Omlouvám se za nepřesny text.

Anonymní řekl(a)...

No tedy vyčítat někomu nyní souzení kdysi trestných činů Nedovolené opuštění republiky a přitom v těch stejných 80. letech jít dobrovolně k ozbrojené "silové složce" a v lepším případě jen se zbraní v ruce držet občany státu uvnitř drátěné ohrady je minimálně "chucpe".
H.

Pohranicnik řekl(a)...

Re: (H)usa.
Proto jsem to také tak, schválně, napsal, s důrazem na výše uvedený trestný čin. V očekávání, která husa začne kejhat. A dočkal jsem se. Ano, vím, jsem zlý :-)

A teď vážně, z hlediska lepšolidí a liberálních demokratů.
Pětikoalice přeci slíbila, že do politiky vrátí slušnost.
Realita? Komunista, bývalý kádrový agent (pod kuratelou GRU) presidentem na Pražském hradě.
Bolsevický soudce, sekerník z 80.let, jde na pozici předsedy Ústavního soudu.

Kokainové aféry politice kam se podíváš, od Havlogradu až po Brno, koks se smrká přes ruličky anebo vtírá do anusů. Ale, vše je v pořádku, držte huby, občané.

A tak je to, v našem Europrotektorátu Čechy Morava a Slezsko se vším.

Kde je ta slušnost a a odkaz na občanskou společnost podle zvečnělého Václava Havla?
Nikde ji nevidím.
Sorry jako.

Anonymní řekl(a)...

Ke komentáři z 9:49

Že chlapci bránili se zbraní v ruce opuštění republiky je sice pravda, ale jen poloviční. To důležitější bylo, že bránili některým ke "vpuštění" do republiky. Za to jim větší dík. To opuštění byla kardinální chyba a krátkozrakost vedení státu. Pokud by tohle komunisti dokázali vidět a říct, když chceš, jdi a nevracej se...co myslíte? Možná by tady dnes bylo lépe. Nebyl jsem z režimu nadšený, ale velmi dobře jsem si uvědomoval, že bych byl jen naplavenina, která bude vždy na posledním místě. To asi proto, že jsem nikdy nebyl žádný exponent, jehož fotřík "hafal" s nacisty.
Tož asi tak.

Pohranicnik řekl(a)...

Děkuji za komentář.
Je to tak, nemám co bych dodal.

Pitris řekl(a)...

...lajtnant, už jsem si myslel, že jsi natáhl kopyta. Je dobře, že jsi se probral, zduř, hutník...

Anonymní řekl(a)...

...zduř lajtnant, už jsem měl strach, že jsi odešel do hraničářského nebe, bo jsi dlouho nic nepsal. Jsem rád, že jsi se znovu restartoval. Tak piš, hutník...

Pohranicnik řekl(a)...

re: Pitris.
Zdař Bůh, hutníku.
Zatím jsem toto slzavé údolí fyzicky neopustil,
ještě tady nejakou dobu budu strašit.

Anonymní řekl(a)...

Hrozba ze strany NATO? Rusové se hranici s Finskem ani neobtěžují střežit
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-hrozba-ze-strany-nato-rusove-se-hranici-s-finskem-ani-neobtezuji-strezit-40440596

Anonymní řekl(a)...

Zdravím, ani nevím jak jsem se k Vašemu blogu ( a ano asi vzhledem k rozdílným věkům je vykání na místě) před lety dostal a od té doby pravidelně jsem si chodil přečíst nové příběhy z hranice a PS, v této souvislosti bych možná měl námět po pátrání po jednom příběhu, zda se nedá zjistit co na uvedeném je vůbec pravdy, sami asi dobře víme, že dějiny se ani po roce 1989 nepřestaly upravovat.....docela vzhledem k interpretaci se mě něco nezdá, že by někde v tehdejších státních archivech nic nebylo.....

Pohranicnik řekl(a)...

Děkuji za komentář.
Tak sem s tím, všechno vyjevte, nic nezatajujte.
Adresu redakce jistě znáte.

pohranicnik@gmail.com

Anonymní řekl(a)...

Zdeňku, pěkné video. Přidávám jedno z druhé strany. Je to varování nelegálním migrantům. Smutné a pravdivé.

https://www.youtube.com/watch?v=m2oZ9GVmI3Y

Mirek

Anonymní řekl(a)...

Zdeňku, tohle je také z druhé strany. Promo video amerických pohraničníků. Na čtyřletý studijní program PS, který jsi zažil to asi nemá, ale i tak to není sranda. Zadarmo vám to hoši nedáme a hlavně se více naučíte ve službě. My vám dáme jen základy.

https://www.youtube.com/watch?v=D99GXFSyWpg

Pohranicnik řekl(a)...

Děkuji, Mirku, tohle je zajímavé video.

Anonymní řekl(a)...

Zdeňku, rozhodně to není sranda. Nejsou lidi. Hlavně na hranici s Mexikem. Pak spousta papírování a politiky. Navíc jde denně o hubu. Zdejší pohraničníky ta služba často přestane bavit. Někteří velitelé jsou dobří, jiní špatní. Jako asi všude. Ti špatní se mnohdy dostávají do nejvyšších funkcí, protože vědí jak lézt politikům do zadnice.

Mirek

Anonymní řekl(a)...

Fascinuje ma, ako služobníci okupantov nevedia svoju sluhovskú mentalitu prekonať a stále sú verní tak okupantskej ideológii, ako aj okupantovi, ale skrývajú to za akúsi politiku nenávisti všetkých azimutov, aj keď v skutočnosti je to iba variácia na tému "a v USA bijú černochov".

Takže Zděňdo, nie tvoja služba strážcu vo veľkom väzení z teba robí sluhu okupantov, ale práve to, že ani po skončení okupácie ťa láska k tam tomu veľkému ruskému dubisku neopustila. (Zrejme ste na PS škole nepreberali dejiny česko-slovenských rusofilských ilúzií).

Ono by ťa však to večné pindanie prešlo, keby si žil v krajine, kde zajtra znamená vera a všetci ľudia sú bratia, keby si fasol pobyt v ťurme za odklon od oficiálnej ideológie. Ale to by sa teba vlastne ani nestalo, lebo ty by si sa rád držal oficiálnej ideológie, keby nejaká bola a hrozila by ti za odklon basa.

(Všetci sme radi, že si späť, ale naozaj prestaň s tým politizovaním, nemá to úroveň a je to nuda.)

Anonymní řekl(a)...

Ke komentáři 23:45
Já bych takové soudy nevyslovoval...služebník okupantů, slouhovská mentalita...bla, bla, bla.
Pokud si člověk uvědomí, jaká byla ( a je nadále) geopolitická realita, tak tyto výkřiky jsou jen k smíchu.
Chleba o dvou kůrkách je na obou stranách barikády stejný. Všichni máme nějakou představu, jak by společnost měla fungovat a pokud konáme v souladu se svým svědomím, je vše v pořádku. A ani příslušníci silových složek neměli velké iluze o politickém vedení. To však neznamená, že byli slouhové.
V zemi, kde zítra znamená včera, bych nutně žít nechtěl, ale opravdu ten slavný západ je lepší?
To by nám p. Katzl jistě mohl napsat, co vše je špatně v té nelepší zemi v celé galaxii.
Já osobně jsem celkem rád za naši kokotlinku :-)

Anonymní řekl(a)...

Ještě snad. Pan generál mně před několika lety slíbil článek o službě v Bavorsku. Jenže pánovi je dnes skoro devadesát. Takže nic moc. Nicméně tehdy vyprávěl, že s PS ČSSR problém nebyl. Ano bylo i několik mimořádek a pak se mohl "těšit" na inspekce a těžkou buzeraci, a to na dlouho. Hlavní problém podle něho byl, že někteří jeho vojáci se někdy chovali jako idioti. V Bavorsku ztráceli munici, někdy zabloudili na území ČSSR, neměli vůbec žádné vzdělání... To pak bylo papírování tak na rok.

Nejvíce nás ale potrápil jistý poručík Zdeněk z PS.:) Díky jeho akcím jsem celé noci musel psát desítky hlášení. Místo abych šel do bavorské hospody na pár piv.

Pardon, asi blbá sranda, no.

Mirek Katzl

Anonymní řekl(a)...

Já Vám děkuji Mirku a jsem rád, že jste vyslyšel mou výzvu :-).
O politicích se samozřejmě nemá smysl bavit. Pokládám je za dobytek, ať jsou odkudkoliv.
Ale postřehy člověka, který tam žije, jsou věrohodnější, než od někoho, kdo tam byl 14 dní na zájezdu s cestovkou s pečlivě připraveným programem.
Mně osobně tedy velmi mrzí, když někdo ohrnuje nos nad tím naším údolíčkem a stěžuje si, jak tady za bolševika trpěl.
Hovno! Pokud jsme se nezačali montovat do politiky, měli jsme pohodlný život. Ale pokud se zapojím do mocenské boje, musím počítat, že taky můžu dostat přes držku. Kdekoliv na světě.
Nebyli tady sice banány, ale ani bezdomovci.
Tož tak. Zase jsem se vykecal.

Anonymní řekl(a)...

Ba ne, pane, podle mě máte pravdu. Kdo se se v USA montuje do politiky, musí mít někoho hodně silného za sebou. Minimálně tak někoho z Ústředního výboru Demokratické nebo Republikánské strany. A tyto pány či dámy nikdo veřejně nezná. Jinak Vás zničí. Kam se hrabe Husákova normalizace ze 70. let!

Myslím, že v 70. letech bylo ČSSR alespoň potravinově zcela soběstačné. Dobře, tak jsme měli místo 50 druh kávy třeba jen pět. Špatně jsme se neměli. V 80. letech to ale šlo někam jinam. Všichni víme kam.

Zároveň myslím, že bylo velkou chybou naše občany nenechat cestovat, třeba i na ten západ. Naprostá většina by byla zpátky tak za týden. Včetně mě.

No, já chtěl vidět kus světa. Když mi ale pan soudce Fremr v roce 1985 v Praze 4 napařil 24 měsíců nepodmíněně za Opuštění republiky, tak se mi zpátky moc nechtělo.

Kdo zkusí žít v jiných zemích, zjistí, že je to vlastně hrůza. Třeba Latinská Amerika. Pak si bude vážit to své údolí. A nikdy si již nebude stěžovat. Možná by to mělo být podmínkou studia na VŠ, nevím.

Mirek

Pohranicnik řekl(a)...

Mládenci, děkuji za Vaše komentáře.

Anonymní řekl(a)...

Víte Mirku, irituje mně, když někdo, kdo před revolucí tahal tak maximálně kačera po dvorku, tady bude plácat něco o sluhách režimu.
A pokud jste zmínil tristní stav školství v USA, tahle vymoženost dorazila už i k nám.
Vidím to v práci...mladej co přijde z VŠ neumí to, co my jsme znali ve třeťáku na průmyslovce.
Ale následujeme náš vzor se vším všudy...chudoba, zdravotnictví v rozvalu...
Nebylo by lepší se bavit o něčem jiném?
Nechcete zase něco napsat ze života v U.S. Army?

Pohranicnik řekl(a)...

Coming soon.
Článek už Mirek Katzl napsal, poslal, jen ho musím publikovat. A já v září chci napsat pro weblog Pohraničník článek na téma Byrokracie u Pohraniční stráže v 80.létech.

Anonymní řekl(a)...

Jasně, pane, rád. Pár mých článků najdete na tomto blogu. Snad mě zase někdy chytne můza a napíšu něco víc. Problém je, že jsem sloužil koncem 80. let a vše bylo jinak. Dneska se nám to vše rozpadává. Všude.

Mirek

Anonymní řekl(a)...

K Vaší poslední větě Mirku... Už ani ten nepřítel není co býval, že? :-))
Jinak díky za nový článek. Mírně Vás podezřívám, že jste si to trochu přibarvil-:). Taková generálská hovada snad nebyli ani v ČSLA :-)

Anonymní řekl(a)...

Budete se divit, ale tady byli. Mirek

Anonymní řekl(a)...

Jasně, na Varšavskou smlouvu byl alespoň z pohledu Amíků spoleh. A když jsme už u těch genrálů, tak v USA je to čistě politická funkce. Pokud nejde o nějakou bojovou operaci, tam se z plukovníků na čas udělají generálové a pak jdou hned do důchodu. Aby je nezačaly napadat nějaké blbosti.

Mirek

Anonymní řekl(a)...

Píšu to z pohledu člověka, který přišel do styku pouze s generály od letectva. To byli lidé, kteří ještě létali, takže debilní manýry fakt neměli.

Anonymní řekl(a)...

Jasně, chápu. A samozřejmě netvrdím, že tu v armádě byli všichni důstojníci a generálové hovada. Leč i takoví se tu vyskytovali.

Mirek

Anonymní řekl(a)...

Nekdo, kdo píše "ale opravdu ten slavný západ je lepší?" se bude urážet, když je nazvanej slouhou režimu? S tým poctivým komunistickým vzdelánim to také nebude takový horký, když takovej socialistickej absolvent neumí ani číst. Napsal jsem: "nie tvoja služba strážcu vo veľkom väzení z teba robí sluhu okupantov, ale práve to, že ani po skončení okupácie ťa láska k tam tomu veľkému ruskému dubisku neopustila."

A slouhové režimu jste byly, žádni chodové ani vlastenci, vaše vlast byl socializmus, ne česko ani česko-slovensko. To sa najlepšie ukazuje dnes, ked sa neviete stotožniť so zmenou režimu.

Pohranicnik řekl(a)...

"... A slouhové režimu jste BYLY..." napíše manták, který kritizuje naše vzdělání :-)
Takže, ty slepičí prdélko, dycinky BYLI, jasný? Slouhové režimu byli se píše, psalo a psát bude.

To je tak, když někdo, kdo neutrpěl vzdělání a není nejostřejší tužka v penále, kritizuje vzdělání někoho jiného.
Ach jo.

Anonymní řekl(a)...

My jsme byly čobolové. :-D No vidíš Zděndo, ako dobre som predstieral, že som Čech, aj keď som husák. :-) Byli jste slouhové režimu. Spokojenej?

Pohranicnik řekl(a)...

Spokojený :-)
Jsi šikovný synek. Děláš mě radost. Nauč se ještě anglicky, rusky a hebrejsky a dotáhneš to daleko.
Shalom aleychem.