7. července 2024

REMINISCENCE - KNIHA S TÉMATIKOU PS OSH

 

    K napsání článku o výše uvedené knize mě vedl status mého FB kamaráda na jedné z diskuzních skupin sociální sítě Meta (Facebook). Po krátkém ověření jsem se rozhodl, že se o existenci románu REMINISCENCE, od slovenského spisovatele Dominika Dána, podělím i se čtenáři weblogu Pohraničník.

Screenshot z FB. Knihu AKCE AGÁTA jsem nikde nenašel.


    Přiznávám, že já osobně jsem tuto knihu nečetl a upřímně, ani nevím, zda si ji vůbec někdy zakoupím. Tento kriminální příběh zasahuje do období před Listopadem 1989 a jak jsem seznal, tématem je sice Pohraniční stráž, děj se odehrává na československo – rakouské hranici, ale, příběh rozhodně není pro pohraničníky lichotivý a jak jsem pochopil z kontextu (hodnocení čtenářů a kritika knihy) bude to celé v duchu, na jaký jsem zvyklý ze současných státních ("veřejnoprávních") i korporátních masmedií, od televize ČT24 (přezdívané Goebbelsova tlama) až po MFD LžiDnes.cz.


    Na druhé straně tuším, že jsou čtenáři, nejen bývalí pohraničníci, kteří by si takovou knihu chtěli přečíst, aby si mohli na knihu udělat vlastní názor, ať už negativní, či pozitivní. A proto se kniha Reminiscence dostává do obsahu weblogu Pohraničník. Ostatně, už dříve jsem zde psal o takových kulturních dílech, jako je polský film Agnieszky Holland HRANICE(2023), nebo český seriál TV Voyo KRÁL ŠUMAVY – FANTÓMTEMNÉHO KRAJE (2022). Ten dokonce bude mít pokračování, platforma VOYO slíbila 2.sérii. Předpokládám totiž, v minulosti i dnes, že čtenáři webu Pohraničník jsou inteligentní lidé, většina z nich osobně zažila službu na čáře v době Studené války a tak nepotřebují, aby jim někdo říkal, co si mají myslet a jaký mají mít názor.


A nyní k samotné knize.


Píše se rok 2008 a detektivové z mordparty mají na stole nejstarší případ, s jakým se kdy setkali. Základním pravidlem jejich práce je, že čím dříve se k případu dostanou, tím větší je šance na dopadení pachatele.

Tentokrát se však jedná o případ, který se stal před šestapadesáti lety: mají prověřit možnost obvinit tehdejší pohraničníky z vražd v případech střelby na obyvatele pokoušející se emigrovat do Rakouska. Případů je nakonec mnohem více, než si detektivové původně mysleli.

Vybrali si jeden z nich: smrt pěti lidí (včetně dvou dětí) na ostnatém drátu u Petržalky v roce 1952. Tehdy sice ve společnosti nerezonovala, protože se o ní nesmělo psát, ale poměry se naštěstí změnily.

Všichni se musí ponořit do směsi špionážních her s detektivním podtextem, esence utrpení s pachutí krve, nenávisti a fanatismu.

Obal knihy REMINISCENCE (D.Dán).


A to je ke knize všechno, zbytek je, milí čtenáři, už pouze na vašem uvážení.


Vaše názory, kritiku, nebo naopak pochvalu knihy pište prosím do rubriky KOMENTÁŘE pod tímto článkem. Samozřejmě, můžete přidávat i komentáře na jiné témata, které souvisí s tématikou ochrany státních hranic. Ale rovnou upozorňuji, že verbální agresivitu, vulgarity a jakoukoliv dehonestaci vojáků Pohraniční stráže nepřipustím a takové komentáře rovnou smažu. Neboť: Můj web, moje pravidla. Tečka.


Použité zdroje k článku: 

https://www.databazeknih.cz/prehled-knihy/reminiscence-526892 

https://cs.wikipedia.org/wiki/Dominik_Dán

54 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Andrle ,Domažlice ,sloužil jsem u PS,ale číst určitě nebudu ,zloby ,nenávisti ,ideologie tady slyším dnes a denně z médií .34 let.

Pohranicnik řekl(a)...

Souhlasím s vámi.

Anonymní řekl(a)...

Hledáte chytrou zábavu pro dlouhé letní večery s vašimi dětmi? Pak doporučujeme deskovou hru Přes železnou oponu!
👉Hráči v roli převaděčů pomáhají uprchlíkům z Východní Evropy dostat se osmi různými způsoby na Západ. Hra je inspirována skutečnými příběhy, prostřednictvím kterých hráč lépe pochopí realitu života v komunismu a důvody, pro které se lidé rozhodovali k riskantní cestě na Západ.
https://www.facebook.com/muzeum20stoleti/videos/7722607777857658

Anonymní řekl(a)...

Souhlasím, že dnes nám masmédia, a to nejen v ČR, dávají masáž mozků. Kdysi dávno se v novinách psalo co se stalo, kdy a kde.

Dnes nám říkají, co si máme o všem myslet. Je to, z mé vlastní zkušenosti z různých zemí, všude úplně stejné.

Před časem jsem viděl TV seriál Sever. Asi realistický, nevím. Příběh idealistického policajta, který se nakonec poučí. Co ale vím je to, že pokud si někdo myslí, že je to někde jiné a lepší, pak se velmi mýlí.

Mirek

Anonymní řekl(a)...

Operace Suverénní hranice. Rázná Austrálie radikálně srazila počet připlouvajících migrantů
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-svet-operace-suverenni-hranice-razna-australie-radikalne-srazila-pocet-priplouvajicich-migrantu-40480012

Anonymní řekl(a)...

Budou moci vojáci a stráže na hranicích používat zbraně? Sejm se rozhodl
https://nto.pl/zolnierze-i-straznicy-beda-mogli-uzywac-broni-na-granicy-sejm-podjal-decyzje/ar/c1-18672369

Anonymní řekl(a)...

Souhlasím, kdysi dávno, za komunistú, se v novinách psalo co se stalo, kdy a kde, teda Pravda, ne jako dneska, kdy pisálkové píšou samou lež. Zlaťí komunisti, ťi by takové reakcionáře a bývalé bezpečaky popravili a byl by klid, ne jako dneska, kedy si každej hejhula múže po tech internetech psá, že nemuže svobodňe psát. Za komunistú byla svoboda!

Lidská hloupost je zajímavej fenomén.

Anonymní řekl(a)...

Pohraničníci v roce 1956 zastřelili rybáře, syn se domáhá soudní rehabilitace
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/walter-wawra-soud-breclav-pohranicnik-strelba.A240716_091118_brno-zpravy_coch

Anonymní řekl(a)...

Soud rehabilitoval rakouského rybáře, kterého v 50. letech zastřelili na hranici českoslovenští pohraničníci
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-soud-rehabilitoval-rakouskeho-rybare-ktereho-v-50-letech-zastrelili-na-hranici-ceskoslovensti-pohranicnici-40480460

Anonymní řekl(a)...

Dotaz na příslušníky PS v 80. letech. Když jsem žil v Rakousku 1984-1985, stal se zvláštní případ. PS měla střílet na narušitele, jenže střely měly lítat na rakouském území. Tehdy se pak na hranicích setkali nejvyšší velitelé PS a zástupci rakouské vlády. Mělo jít o tajné setkání. To bylo tak tajné, že den poté kolovaly fotky ve všech rakouských bulvárech.

Jenže ani ty bulvární plátky nic nevysvětlily. Tehdejší rakouský ministr vnitra, s typickým rakouským jménem Blecha, měl říci delegaci ČSSR, "Chlapi, neblbněte. Co si děláte na vlastním území je vaše věc. Jenže jste mohli trefit třeba rakouského zemědělce. Víte, jaký bych z toho měl průser?"

Zástupci ČSSR tehdy měli slíbit, že se nic takového nebude opakovat.

Nějací pamětníci?

Dík!

Mirek

Anonymní řekl(a)...

No anononymni za komunistu se stejne jako za protektoratu psala jen a jen cista pravda.

Anonymní řekl(a)...

Poslední mrtvý na hranici
https://www.youtube.com/watch?v=0vXOQF9d5b8

Anonymní řekl(a)...

Mirku, skutečne im žekl: "Chlapi, neblbněte. Co si děláte na vlastním území je vaše věc. Jenže jste mohli trefit třeba rakouského zemědělce. Víte, jaký bych z toho měl průser?" Ty´s to slyšel?

Anonymní řekl(a)...

Řeckého pohraničníka zasáhla palba z Turecka, úřady podezírají pašeráky migrantů
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-reckeho-pohranicnika-zasahla-palba-z-turecka-urady-podeziraji-paseraky-migrantu-40481067

Anonymní řekl(a)...

Neslyšel, není to ověřené. Pouze něco v tom smyslu tehdy psaly rakouské bulvární plátky. Ale kdoví, třeba to byla kampaň proti rakouskému ministru vnitra Blechovi. Možná někdo chtěl jeho funkci. Blecha, tuším socdemák, se ale ve funkci udržel až do roku 1989, tedy pět let po onom incidentu.

Dík za dotaz!

Mirek

Martin Sedlacek řekl(a)...

Rakouský ministr Blecha říkal: "Co si děláte na vlastním území, je vaše věc, ale do Rakouska nestřílejte." To mě rozesmálo. My jsme měli povoleno proti narušitelům střílet i několik set metrů na území západního Německa, pokud se tam dostali, a potom to individuum odtáhnout zpět na území Československa, pokud to bylo možné. Na můj dotaz, co když západoněmečtí pohraničníci najdou na území Západního Německa náboje ze samopalu, když jsem střílel po narušiteli, mi politruk řekl, že správný pohraničník nemá přemýšlet, ale střílet. I kdyby se něco stalo, tak to budou řešit jiné orgány. A ta svině komunistická měla pravdu, protože se na čáře stal případ, kdy pohraničníci zastřelili nějakého západního Němce, co se poflakoval kolem hranic. Pokud si dobře pamatuji, vdova dostala od Československé vlády nějaké odškodné v západních markách, aby ji zavřeli hubu, a tím to celé haslo.

Pohranicnik řekl(a)...

Re: Martin Sedláček.
Ach jo, opět jste si zapomněl vzít léky?
Vám pomůže už jen časově neomezený pobyt na Oddělení akutních neklidů v místně příslušné Psychiatrické nemocnici.

Pohranicnik řekl(a)...

Re: Anonymní.
Předpokládám, že Mirek to má z nějakého zdroje, kterému důvěřuje, jinak by to sem, jak ho znám, nepsal.

Já zase mám z první ruky informací podobného rázu, když jednal čs hraniční zmocněnec s bavorskými orgány v 80.létech, krátce poté co byla aféra kolem pplk. Dicka.

Představitel za BGP, mám dojem, že to byl pplk Jacobi, prohlásil něco obdobného. Nikdo totiž neměl zájem situaci na čáře s ČSSR hrotit.

A pak, západoněmecké orgány vždy zajímala spíše situace na hranici BRD-DDR, a Tschechen jim byli tak nějak scheiss egal.

Anonymní řekl(a)...

Já si ten případ střelby na rakouské území přesně nepamatuji. Ani si nevzpomínám, zda byl při ní někdo zraněn či zastřelen. Byly toho však plné rakouské noviny. Možná i proto se rakouská vláda rozhodla nějak reagovat. Jinak by to ani oni, stejně jako Němci v BRD, asi nechtěli moc rozmazávat.

Rakušané měli zájem na dobrých vztazích s ČSSR a tohle byla výjimka.

Mirek

Ernest řekl(a)...

Byl zastřelen pplk v.v.Dick ktery byl na houbach; nevim proč uražite pana Sedlačka když je to znama věc.

Martin Sedlacek řekl(a)...

Rozumím ti, pohraničníku! Ja vím, že je to pro vas asi problem jen trochu hledat informace na internetu,ale věřte mi, když budete na webu poctivě hledat, tak to najdete. Opravdu, myšlení je zadarmo a ani to moc nebolí.
P.S.Myslím, že to byl ten Dick, Erneste, protože když zastřelili toho Západního Němce na jejich území, tak nám politruk na rotě říkal, že to byl nějaký západoněmecký policista ve výslužbě. Ale fakt si nejsem jistý, protože to je strašně dávno.

Anonymní řekl(a)...

Pane Sedláčku, dík za Váš příspěvek!

Máte pravdu, tyto věci se staly již dávno, a tak si je člověk nemůže jen tak lehce pamatovat.

Na druhé straně zasahovat poměrně hluboce na území jiného státu je, alespoň dle mého názoru, trestuhodné. Nepochybuji však, že to byly chyby samotných příslušníkú PS, ale spíše politického vedení.

Jako bývalý voják to chápu. Nám říkali něco podobného--voják nepřemýšlí, voják střílí. Byť s tím ne zcela souhlasím. Mohlo dojít k velkým problémům. Ano, mnohdy se to zametlo pod koberec oběma stranami.

Mirek

Pohranicnik řekl(a)...

Re: Martin Sedláček.
V
Pokud nejste duševně nemocen, tak jste buď patologický lhář a provokatér. Anebo, vše dohromady. Už ty bláboly co jste postoval naposledy, že vojáci PS byli školení, aby pronikali na území sousedního státu, je extra bullshit. Doteď jsem měl s vámi trpělivost, páč jste se tady znemožňoval sám. Ale, moje trpělivost není bezbřehá. To jen, aby jste věděl. Howgh.

Pohranicnik řekl(a)...

Re: Ernest.
Podejte si s M. Sedláčkem ruce a odejděte jinam, vstříc zapadajícímu slunci.
Ještě by vám pukla žilka a co potom? Budete jen zatěžovat čs zdravotní systém, který tu není pro vás, ale pro národní hosty z UA.

Pohranicnik řekl(a)...

Re: Mirek.
Je to ztráta času, v dobré víře cokoliv slušně vysvětlovat bezmozkům a mamelukům, co tady chodí exhibovat.
Jak už jsem psal, projevil jsem dobrou vůli, ale seznávám, že je to pouze házení perel sviním. Sorry jako :-)

Anonymní řekl(a)...

Díky pohraničníku.
Uvadíte n pravou míru naši politiku.I my se museli učit a nesměli napsat od koho.
Jiří Hendrych

Martin Sedlacek řekl(a)...

Proč jsi pořád, pohraničníku, tak agresivní, a co máš pořád s těmi prášky a léčebnami? Pokud neumíš najít správné informace o mém případu na internetu, to není můj problém! Vyhledej generála Františka Šádka od pohraničníků nebo majora Fritze Waltera z drážďanské pobočky Ministerstva státní bezpečnosti (Stasi) a oni ti poskytnou potřebné informace o mém případu střelby na toho východního Němce. Ten Němec, kterého jsem vodprasknul , byl vysokou šarží ve východoněmeckých bezpečnostních službách. Takže, pohraničníku, hledej a budeš mít námět na minimálně deset článků. Já ti ty informace bohužel nedám, protože nemám nejmenší zájem na tom, aby mě potom na stará kolena obžaloval za zabití nějaký snaživý státní zástupce jen proto, že jsem si tady na těchto webových stránkách otevíral hubu a chlubil se zastřelením východního Němce na území Západního Německa.

Anonymní řekl(a)...

Polská hraniční stráž bude moci použít zbraň. Nový zákon reaguje na migranty u hranic s Běloruskem
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/polska-hranicni-straz-bude-moci-pouzit-zbran-novy-zakon-reaguje-na-migranty-u_2407262136_jar

Anonymní řekl(a)...

Pane Sedláčku, těch deset článkú zní slibně. Až na to, že pokud jste opravdu zastřelil východoněmeckého občana na území BRD, pak zcela jistě podle tehdejších i dnešních zákonů nešlo o zabití, ale o vraždu. Myslím, a možná se pletu, střílet někoho na území jiného státu je zcela nepřípustné. Hovoříte s právníkem. Já Vás ovšem nikomu nenapráskám, spíše mě zajímá ten případ.

A nejen to, mohlo jít i o porušení územnní suverenity. Mě by zajímalo, co dělal důstojník Stasi na území BRD. Pokusíte se to více vysvětlit?

Jistě, měli jste rozkazy.

Mirek
U.S. Army
47th CHS Washington

Anonymní řekl(a)...

Ještě jedna věc, pane Sedláčku. Pohraničníkovi jste zadal poněkud nemožný úkol. Genpor. Šádek je již devět let po smrti a po mjr. Walterovi se slehla zem. Nebo ne?

Mirek

Anonymní řekl(a)...

Snad ještě, pane Sedláčku. Jako právník a kolega voják bych Vám doporučil smazat Vaše příspěvky. Jinak se o Vás múže zajímat nějaký snaživý státní zástupce, jak jste správně uvedl. U vraždy je promlčecí doba 20 let, jenže u zločinů proti lidskosti toto neplatí. A právě tady by mohl nastat průser. Což nikdo z nás na stará kolena nepotřebuje.

Mirek

Martin Sedlacek řekl(a)...

Co jsem napsal, to jsem napsal. Více už ani slovo právníku a nic mazat nemusím, protože moje jméno je falešné, moje IP adresa je falešná a i můj email je falešný. V prosinci 1989 generál Alois Lorenz, šéf Státní bezpečnosti Československa, nechal zlikvidovat desítky tisíc operativních svazků a můj svazek byl mezi nimi! Takže tato událost v oficiálních dokumentech už jaksi neexistuje, protože byly skartovány!
Takže jistě právníku pochopíš, že kvůli nějakému přiblblému vojákovi z pohraniční služby, jako jsem byl já, by nikdo žádný svazek nepalil v papírně ve Štětí. Tam šlo o hodně vysokou hru. Když u nás na rotě byly dva dny důstojníci ze STASI a nějací maníci z Československe kontrarozvědky, dodnes si pamatuji, jak se náš velitel roty a politruk u toho vyšetřování třásli jako ratlíci. Takže sorry právníku, raději žádná jména, data ani místo, kde se ta událost stala, protože snaživí státní zástupci jsou pěkné svině a nerad bych se dožil toho, čeho se dožil nějaký německý stoletý stařík, kdy ho 75 let po druhé světové válce zatkla německá policie za to, co dělal v koncentračním táboře Sachsenhausen, kde sloužil od roku 1942 do roku 1945 jako dozorce, a dostal před dvěma lety pět let kriminálu jen za to, že hlídal Židy, aby neutekli ven z toho koncentráku!

Víš, právníku, ono je hezké, že nám tady pohraničník píše, jak za své služby na čáře chodil se svým služebním psem Alíkem kolem drátů a kochal se neporušenou panenskou přírodou, nebo nám tady popisuje své veselé příhody z roty, kde sloužil, ale ono to na těch hranicích s západním Německem fungovalo trochu jinak. V tomhle by si měl pohraničník doplnit své vzdělání.

P.S. Ty říkáš, že jsi právník, tak jistě ti nebude dělat problém uvést tvé pravé jméno, nebo jsi snad nějaký státní zástupce, co cítí v mé osobě nějakou kořist, aby mohl se mnou za pár let udělat nějaký monstrproces? Bohužel kamaráde, to se ti nepovede...

Anonymní řekl(a)...

Ne pane, mně to problém nedělá. O žádný monstrproces nestojím. A ani si nemyslím, že jste nějaký "přiblý" příslušník PS. Jen jsem se vždy zajímal o vojenskou historii. Váš příběh by mohl být zajímavý. A to velmi.

Chápu, co říkáte.

Jmenuji se Mirek Katzl a žiji ve městě Dunedin na Floridě. Státním zástupcem v ČR nejsem. Takže dnes žiji v USA, nic moc, po pravdě. Dělám u rozhodčího soudu, kde řešíme finanční spory mezi bankovními domy a klienty. Není to žádna sranda.

Rozhodně nemám zájem na nějaké kořisti. Na to jsem moc starý.

Jen jsem si chtěl s Vámi popovídat. Toť vše. Věřte nebo ne.

Mirek Katzl

postmaster@katzl.com

Martin Sedlacek řekl(a)...

Tak pro mě můj příběh není zajímavý, co je zajímavého na tom, že jsem na hranicích, nebo spíše za hranicemi, na území západního Německa zastřelil člověka. To spíše je solokapr pro policajty a státní zástupce. A docela rychle jste mě našli na Floridě podle IP adresy, akorát že je falešná přes VPN. Tak a teď zjistěte mou pravou IP, moje jméno a adresu, ze které píšu, čmuchale, a uvidíme, jaký jsi doopravdy detektivní Sherlock Holmes........

Pohranicnik řekl(a)...

Re: Martin Sedláček.
Už jsem tady v diskuzích na weblogu Pohraničník měl různé individua, ale vy jste opravdu výstavní exot.
Zkuste zobnout Xanax.

Pohranicnik řekl(a)...

Re: Mirek Katzl.
Já se ti vážně divím, kamaráde, že s takovým pošahancem strácíš čas.
(Nezapomeň: Time is money).
Za chvilku nám bude mameluk Sedláček tvrdit, že již brzy odlétá, společně s inženýrem Bendou, ve flotile Aštara Setana, na druhou stranu galaxie :-)

Martin Sedlacek řekl(a)...

Lituji, pohraničníku, Xanax neberu ani žádné jiné prášky, ale už jsem ti to přece napsal, takže pokud máš problém s mou češtinou, mohu ti to napsat rusky, což docela dobře ovládám z dob mého podnikání.Ale pokud na těch prášcích stále trváš, tak každý den si beru tabletky Omega 3 a super vitamin B-komplex, kde jsou vitaminy A, B, C, E a také zinek. Jo, a abych nezapomněl, mám trochu zvýšený tlak, takže každý den jím banány, kiwi,draslik a prášek ze cejlonské skořice.....

Martin Sedlacek řekl(a)...

Ne nebudu nikam odlétat s Astarem, toho se pohraničníku opravdu bát nemusiš....

Pohranicnik řekl(a)...

Mirek Katzl

Jímá mě předtucha, že tady lze určit další diagnozu tzv.hraničáře Sedláčka, a to stihomam. MUDr Chocholoušek by z takového pacienta měl také povyražení, stejně jako já.

Anonymní řekl(a)...

Mirek Katz jenom kecá, je to pohádkář jak Hašek, ale Zdeňdovi se to líbijó.

Martin Sedlacek řekl(a)...

Pohraničníku, nechci si z tebe dělat srandu, ale Mirek Katzl byl nějaký Čech, který emigroval, myslím, v roce 1984 do USA a sloužil v americké armádě a napsal o tom knihu! Říkám ti znovu, ověřuj si informace na internetu, protože takhle děláš ze sebe jen naivního kašpárka...
Pohraničníku, podle anonyma jsem já Mirek Katzl a žiji na Floridě. Problém je v tom, že mi soudruzi po ukončení základní vojenské služby nedali ani ten blbý šedivý pas, takže jsem se nemohl v roce 1988 ani dostat do Maďarska na Hungaroring, kde se jezdila formule 1. A utěk přes dráty u mě nepřipadal v úvahu, protože za dva roky služby na čáře jsem dobře poznal, jak to tam chodí, a při útěku jsem nechtěl riskovat svůj život tak jsem raději zůstal doma v tom bolševickém bordelu!!!

P.S. Pohraničníku, zkus už něco jiného na mě, protože s těmi Bohnicemi, prášky a Chocholouškem jsi už trapný!

Anonymní řekl(a)...

Ano, vypadá to, že tato diskuze nikam nevede. Poctivě jsem panu Sedláčkovi odpověděl na jeho dotazy a vysloužil jsem si "čmuchala" a "Sherlocka". Moje blbost.

Mirek

Anonymní řekl(a)...

Pánové, nejsem žádný Katz, nýbrž Katzl. To je velký rozdíl. Během 2. války celou naši rodinu vyšetřovalo pražské Gestapo. Dědeček byl za války pokuristou firmy Mannessmann v Drážďanech. Dodnes fungují a dělají co vždy. Trubky pro plyn a ropu.

Jsem tedy nakonec rád, že zde žije nějaký můj jmenovec. Jestli jste podle anonyma mnou, pak Vás rád poznám. Jenže věřte anonymům. Já jsem se Vám pokusil na vše poctivě odpovědět. Vy jste tak ale neučinil.

Pane Sedláčku, do US jsem emigroval až v roce 1985. Ale budiž. Doporučuji Vám si přečíst mou knížku. Źel jsou dnes knihy luxusním zbožím. To autor neovlivní.

S pozdravy

Mirek Katzl

Anonymní řekl(a)...

Uz se to blizi

Anonymní řekl(a)...

Obranci vlasti,
nezapomente se dnes ve 22:32 podivat na CT 24. Treba se nekdo z vas pozna.

Anonymní řekl(a)...

Hele pohranicniku, na ct 24 zase lze nejakej bejvalej pohranicnik z Folmavy. Co ty na to?

Anonymní řekl(a)...

Obcas jsem nahlednu, ale ten "Sedlacek" je super magor. Vsimnete si je ho blabolu z 28. cervence 2024 00:52. ohledne sediveho pasu. V roce 1988 uz zadny sedivy pas neexistoval a kdyz chtel jet na Hungaroring v roce 1988 stacila k ceste do Madarska priloha k obcanskemu prukazu, kterou mohli ziskat i snad ten nejvetsi blbec. V roce 1984 se mi podarilo zakoupit zajest Autoturistu do SFRJ a musel jsem si pozadat o vydani sediveho pasu. Tento pas mi byl vydan na okresni pasovce a musel jsem odevzdat svuj normalni zeleny pas, kde byla poznamka "platny pro vsechny staty sveta". Po navratu jsem musel odevzdat sedivy a byl mi vracen zeleny. Sedivy pas byl z mezinarodniho hlediska bezcenny papir kde bylo uvedeno "plati pouze pro cesty do SFRJ". Ucelem bylo ztizeni emigrace pres Jugoslavii protoze do tohoto pasu Vam nedal rakousky nebo italsky konzulat vizum k legalnimu prechodu a bylo nutne to vzit pres kopecky coz nekdy bylo riskatni. V nasledujicim roce 1985 uz byl sedivy pas zrusen a znovu jsem zakoupil Autoturist a vyjel na normalni zely pas a uz jsem se pochopitene nevratil. Muze nam genius Sedlacek vysvetlit souvislosti se sedivym pasem a to pro cestu do MLR v roce 1988 ?????

Pohranicnik řekl(a)...

Tzv Sedláček je zřejmě duševně nemocná bytost, s diagnozou mánie bájného lhaní. A pokud zrovna, jako pacient, nepobývá na Oddělení akutních neklidů Psychiatrické léčebny, chodí sem do diskuse a předkládá k uvěření ty své smyšlené historky.

Martin Sedlacek řekl(a)...

Vazeny anonyme o sedivy pas jsem si zadal v roce,myslim,ze to bylo 1983,protoze jsem chtel jet s rodinou do Bulharska tak nejak a ne v roce 1988,ale diky tomu memu incidentu s tim vychodnim Nemcem me soudruzi nepustili absolutne nikam tak prosim prestante si plest pojmy z dojmy a prosim pozorneji ctete co vlastne pisu v predeslych komentech aby jste priste predchazeli trapnym komentarum z vasi strany!!!
P.S.Pohranicniku co mas porad s temi Bohnicemi,minule jsem ti napsal jake beru kazdy den medikamenty a viaminy tak prosim cti i ty pozorne predesle komentare,protoze je to s tve strany fakt trapny.....
To je vse a preji vam pohranicniku a anonyme prijemny den....

Anonymní řekl(a)...

Par takovych Sedlacku jsem uz v poslednich letech videl. Jedna se zhruba plus minus o muj rocnik (1960) tzv. Grumpy Man tedy neprijemny plesnivy dedek, ktereho sere zivot a vsechno kolem nej. Me tato demence zatim a snad nepostihne. Jedna se o prasivce, ktery vsechno umi vsude byl a vsechno pamatuje. Neco jako Joe Biden nebo v dobe "pandemie" hypochondrove co do sebe nechali napichat vsechny sracky aby ziskali tecku. Tyto kreatury vetsinou umiraji opusteni a v bidnem psychickem stavu. Libi se mi jeho citat: "každý den si beru tabletky Omega 3 a super vitamin B-komplex, kde jsou vitaminy A, B, C, E a také zinek. Jo, a abych nezapomněl, mám trochu zvýšený tlak, takže každý den jím banány, kiwi,draslik a prášek ze cejlonské skořice." Konec citatu. Ja delam to same a vysledky jsou uplne jine......

Anonymní řekl(a)...

Ilegální opuštění republiky
https://dfens-cz.com/ilegalni-opusteni-republiky/

Anonymní řekl(a)...

To by bylo velmi zajímavé slyšet od koho výslovně přišel souhlas či rozkaz vstupu na území jiného státu a dokonce střelby směrem na takové území v rámci služby v ozbrojených silách Česskosloveska... Snad v rámci nějaké operace VKR bez uniforem a s jinou municí. Jinak šlo o průser na úrovni brigády. Johann Dick byl postřelen 300 M na území SRN vojáky PS při pronásledování dvou polských uprchliků a pak odtažen na čs. území, kde zemřel na šok z vykrvácení. Nalezen obvazový balíček a asi 27 střel. Nejprve snaha o falešný obraz narušitele ze strany StB, po důkazech z německé strany vydáno tělo (bez prostřených orgánů). Vdova obdržela omluvný dopis prezidenta a rodina odškodnění 100.000 DM.

Anonymní řekl(a)...

Jak pro koho, ale pro mne je Martin Sedlacek rozhodne verohodnejsi nez vsichni ti strelci od pohranicni straze.
Obzvlaste ti mladosi. Ve Waldmünchen jsem se kdysi setkal s Grenzer v tehdejsim penzionu Sonnenhügel. Vypravel ze v sedesatych letech se s ceskymi pohranicniky nekde setakli, vymenili si cigaretu pokouri a poklabosili. Tenkrat pry vzdy nektery z tech cechoslovaku umel nemecky. Ale pak nastoupily normalizacni hlidky tech "uvedomelych" A ti tu dnes velmi hlasite vytrubuji svoji pravdu.
No nic, asi se to liit nebude a zmizi to ve virtualnu.
M.V.

Anonymní řekl(a)...

Ukrajinci umírají v Tise na útěku před odvodem. Pašeráci na nich vydělávají
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-ukrajinci-umiraji-v-tise-na-uteku-pred-odvodem-paseraci-na-nich-vydelavaji-40484469