11. června 2012


Sbohem, kamaráde... 
(3.12.2010)

Přišel mě velmi smutný e-mail. Tak smutný,že když jsem si uvědomil,jaký je jeho obsah,neměl jsem daleko k slzám...

Psala mě dcera mého spolužáka z dob studia na vojenské Střední odborné škole Pohraniční stráže a vojsk MV Holešov v letech 1981-1985 Zdeňka Ranftla,že Zdeněk měl v pondělí 29.11.2010 tragickou dopravní nehodu. Svým zraněním podlehnul.

Na takovou zprávu není člověk nikdy dost dobře připraven. Kdo z nás si,byť jen občas,připomene,že jsme lidé smrtelní a že nikdo z nás neví dne ani hodiny...

Zdeněk Ranftl patřil během studia na SOŠ PS a VMV mezi mé nejlepší kamarády. Společně,spolu s ostatními spolužáky a kamarády ze "Sošky" jsme prožívali to dobré i špatné,nádavali na tvrdý vojenský výcvik a docela náročné studium,ale uměli jsme to i roztočit na vycházkách a akcích mimo vojenskou školu.

1
Místní děvčata z těch dob by mohla vyprávět ;-) nejeden hostinský by i dnes uznale zamručel,jak jsme mu pomohli plnit plán tržeb konzumací chmelového moku z přerovského pivovaru :-) A myslím,že nejsem sám,kdo vzpomíná na spousty legrace a různých kanadských žertíků co se už tak ve vojenském kolektivu provádějí.

2

Já osobně vzpomínám i na pár letních dní v roce 1985,které jsem na Zdeňkovo pozvání strávil u nich,ve Veselí nad Lužnicí. Zde jsem poznal i Zdeňkovi skvělé rodiče – jeho táta,ajznboňák tělem i duší, měl vždy po ruce hafo historek z prostředí ČSD,jeho mamka,moc milá paní – a skvělá kuchařka. Seznámil jsem se tady i se Zdeňkovou (budoucí) manželkou,které on sám,aspoň před námi,neřekl jinak než Onka.


Zdeněk nastoupil do výkonu služby u budějovické bPS a pokud mě paměť neklame,byl zařazen do funkce velitele čety na pohraniční rotě v Českých Velenicích. Byli jsme v písemném kontaktu,sem tam jsme i potlachali po vnitrácké služební telefonní lince,neboť zatímco Zdeněk byl ve Velenicích,mě osud zavál na čáru do Trojmezí.

3

Po roce 1990 bylo postupně už všechno jinak. Oba jsme po nějaké době opustili řady tehdejší Pohraniční policie a zatímco já pracoval u bezpečnostní agentury,Zdeněk zkoušel podnikat. Úspěch střídal neúspěch,jak už to tak u nás chodí,ale ve finále vybudoval docela slušně prosperující firmu.

Naposledy jsem se Zdeňkem hovořil telefonicky,před pár měsíci,když tam u nich byly ty velké povodně. Rozloučili jsme se nakonec s tím,že bychom se už také mohli vidět,nakonec jsem navrhnul,že někdy na přelomu jara a léta,příští rok,by mohl přijet a že to pořádně roztočíme,jako za starých časů.
Bohužel,na tomhle světě se už neuvidíme...
Za nás za všechny,kteří jsme Zdeňka Ranftla znali,říkám:

Sbohem,kamaráde.

Parte obr
parte text



SOŠ PS a VMV Facebook http://www.facebook.com/group.php?gid=109456302430907#!/group.php?gid=109456302430907&v=wall




Komentáře

R.I.P. (Sošák - Mail - WWW)
Byl jsem na SOŠ PS taky,poznal jsem zač je toho loket. Ale bylo i fajn a legrace spousta. Dobré kamarády a vzpomínky nám nikdo nevezme. Ani kdyz uz tady nejsou s náma.

Život (Jozef Černák - Mail - WWW)
4-roky sme boli spolužiaci i keď som bol v druhej čate boli sme spoločný ročník. Zdeňka som vnímal ako veselého chlapca vždy ochotného pomôcť a pripraveného na akúkoľvek akciu čo nám život na SOŠ-ke umožňoval. Zbohom kamarád! Jozef

Pohřeb. (ADMIN - Pohraničník . - Mail - WWW)
Díky spolužákovi Pavlovi P.je tady foto z pohřbu:
http://spoluzaci.im.cz...1xbcb434ba
a pár slov o tom,jak proběhl. Díky Pavle!

...Tak Zdenek Ranftl to má vážně za sebou, takový pohřeb jsem nezažil a už asi ani nezažiju, přesně ve stylu Boryše. Ze SOŠ PS a VMV jsme tam byli tři, já, Pavel H. a Honza P., pak tam byl jeho kolega M. z Č.Velenic a jeden spolužák z VŠ.
Pohřeb začali Eláni s písní "Sestrička" ..., smuteční řeč se nedá říci smuteční, spíš veselá, vedl ji Miloš Knor (znáte ho z TV) - jeho kamarád, ve stylu co vše Zdenek uměl - ironicky, potom zazpíval Ruda (Ostravak) ten u toho brečel, pak zahráli AC-DC Cestu do pekel,zaburácel jeho čopr a končili Eláni "Teraz už viem ako chutná večnost".
Byl to vážně veselý pohřeb. Zdenek mi v reklamce sem tam vyrobil nějaký drobnosti na ty moje uchylárny, vždycky měl fofr, nakonec na to dojel, ve sněhu předjížděl kamion, hodilo ho to pod ten kamion co předjížděl a te ho odhodil do protisměru pod další kamion...

Žádné komentáře: