Dnes se zde můžete pohybovat bez jakékoliv kontroly osobních dokladů.
Podívejme se trochu do jeho historie.
Až do roku 1945 spravuje celou stanici říšská dráha (DRB).
Po příchodu americké armády je státní hranice ve stanici obnovena a obnovuje se také pohraniční provoz pod dozorem armád. Situace se normalizuje.
Jsou tudy vedeny transporty odsunutých sudetských Němců.
Po roce 1948 je postupně utlumována doprava. Dne 3. 9. 1953 dochází k úplnému zastavení dopravního styku s Německými drahami.
Všech 11 kolejí je přerušeno podél hranice plaňkovým plotem a na nástupišti 1 m od státní hranice dochází k výstavbě zdi z tvárnic.
Ve štítu zvýšené české části budovy směrem do Německa pár metrů od hranice je vztyčena rudá pěticípá hvězda, pod níž jsou veliké portréty Lenina a Gottwalda.
Po únosu rychlíku z Aše do západoněmeckého Selbu je na trati zřízena „speciální“ dopravna Debrník, což vlastně byla jen lichoběžníková tabulka s výkolejkou na širé trati, od níž ovšem měli klíč pouze příslušníci Pohraniční stráže.
Provoz ve stanici měl zcela zvláštní charakter.
Na německé straně běžně jezdily vlaky i s cestujícími na svoji „polovinu“ nádraží „k plotu“ a na opačné, tedy české, jezdily vlaky také až „k plotu“, a to kvůli úvrati MN vlaků obsluhujících pilu a manipulační sklad dřeva. Vše za přísného dohledu Pohraniční stráže.
DB později omezují další spoje a vyhlašují ukončení provozu do Zwieselu.
Na straně ČSSR je plánováno ukončení tratě v Železné Rudě městě.
Po pádu "železné opony" na přelomu 80. a 90. let byla za relativně krátkou dobu železniční trať i nádraží zrekonstruováno.
Prvního červnového dne roku 1991 byla československá polovina nádraží znovuotevřena za účasti předsedy vlády Petra Pitharta a německého kancléře Helmuta Kohla.
Zdroje (c):
http://www.vlaky.net/
http://zdeneksmida.bloger.cz/
ZAJÍMÁ VÁS VÍCE ?
Nádraží Železná Ruda: Kuriozita z dob železné opony
Bayerisch Eisenstein: http://www.bayerisch-eisenstein.de/
Železná Ruda: http://www.zeleznaruda.info/
Žádné komentáře:
Okomentovat